Pääkaupunkiseudun ja muun Uudenmaan mukavat retkikohteet lasten kanssa?

En tarkoita varsinaisia ulkoilualueita enkä museoita tai huvipuistoja, vaan esim. Vanhankaupungin putous, Kaivokselan rautakaivokset jne. Mitä muita suosittelisit?

Avainsanat: retkikohde

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.04.2009 - 14:31

-Vanhan kaupungin putous on siellä paikallaan ja alueella museota ym.putouksen vierustoilla virvelöijiä ja muita kalastajia,varmaan kiva katsella niiden puuhia,varsinkin näin keväällä;virta voimakas.
-Pitkospuita pitkin Lammassaareen lintuja bongaamaan.
-Seurasaarikin on kiva paikka käyskennellä,nyt en ole varma onko "kivikautinen kylä"
paikallaan,enää?
-Tuomarilan kartanoon hevosbongauskäynti,ehkä poniratsastusta.
-Heureka aika elämyspaikka,onko se museo?
-pikkupilteille lasten liikennekaupunki;Eläintarhantiellä
-skeittirata/puisto toisella puolella katua sama osoite,tosi suosittu paikka.

Lisätty: 03.05.2009 - 16:54

Kiitos napsulaiset "paras vastaus" kunniasta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.04.2009 - 13:18

Mikä lienee tuo Vanhankaupungin putous? Tiedän että löytyy Tekniikan museo joka on "putouksen" luona... mutta kun ei saa olla museo...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.04.2009 - 13:38

Minusta oli lapsena mukava käydä esim. lentokentällä katselemassa ja ruokailemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 15:12

Kasvitieteellinen puutarha ja satamaan laivoja bongaamaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 15:19

Yliopiston kasvitieteellinen puutarha, Seurasaari, tori ja kauppahalli. Sieltä vähän suolaista pakettiin ja Esplanadin puistoon syömään suoraan paketista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 18:46

Tapanilassa Fallkullan kartanon kotieläintila Malminkaarella ja Malmin pienlentokoneet ja kenttä. Vantaanjoen varrella oleva Haltialan kotieläintila ja kahvila. Maauimalat, uimarannat, 3T raitiovaunukierros, Luukki, Salmi,
Kaivopuisto, Suomenlinna, Kaunissaari, veneretki Helsingin edustalla,
www.visithelsinki.fi/Suomeks...erelle.iw3
Liikuntaviraston Sivukartta:
www.hel.fi/wps/portal/Helsin...tusivu#liv
Ohjelmaehdotuksia, Tapahtumakalenteri, Kiertoajeluja:
www.visithelsinki.fi/Suomeks...tuksia.iw3