Miten lama on vaikuttanut sinulla käytännössä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.04.2009 - 13:35

Kyllä lama on vaikuttanut suoranaisesti,sillä saan suurimman osan Ruotsin kruunuina ja se on romahtanut roimasti ja saan noi 300€ kuukaudessa vähemmin käteen rahaa ja se on paljon!
Aika näyttää kuinka kauan tämä kestää!
Olimme vielä laskeneet tilanteen normaali kurssin mukaan ja nyt onkin ollut paljon tiukempaa olla täällä, sillä kaikki maksaa hyvin paljon!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.04.2009 - 13:21

Ei minulle ole lama tehnyt mitään, en ole muuttanut osto tottumustani, ja meillä on melkein vakio kaikki menot, mieheni on nyt jonkun aikaa lomautettuna, mutta ei sekään talouttamme paljon heilauta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 13:40

Ei mitenkään - kaikki mikä tulee myös menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.04.2009 - 13:46

Lama tai ei, verottajalla ei ainakaan sitä ole tänä vuonna. Ansioitteni mukaan antaa takaisin ja vähäänhän minä olenkin tyytyväinen.
Oikeasti en ole huomannut vielä, mutta sen näkee sitten jonkin ajan päästä kun nykyinen työmaa valmistuu vieläkö milloin uutta aloitetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 13:49

ei mitenkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.04.2009 - 13:50

Ei ole vaikuttanut millään tavalla. Samat tulot, samat menot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 13:55

Eipä vielä suuremmin ole vaikuttanut kaikki maksaa mutta niin on jo ollut jonkun aikaa. jonkin verran täytyy kuitenkin rajoittaa menojaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 13:57

Ei ole vaikuttanut mitenkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.04.2009 - 14:10

Kantsis asuu nyt Ruotsissa kun siellä on halpaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.04.2009 - 14:20

Joutoaikaa, kun kukaan ei osta mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 14:36

Lama ei ole vaikuttanut minuun mitenkään. Rahaa on saman verran käytössä kuin ennenkin, samat laskut ja samat talousmenot. Kun ei törsää muutenkaan mihinkään, ostaa kaikki tarvittavat mahdollisuuksien mukaan tarjouksista ja miettii mitä suuhunsa laittaa, pärjää kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 14:39

Hallituksen toimet lamauttavat mieltä, ei otetta jykällä ja muulla komissaariväellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 15:34

Lama ei ole vaikuttanut mitenkään, onneksi. Töitä on ja kaikki muukin annallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 16:38

Ei toistaiseksi suuremmin mitenkään.Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Jos jatkuu kovin pitkään niin eiköhän ala näkyä useamman kukkarossa valitettavasti. Täytyy yrittää varautua että se voi jatkua pitkäänkin, vaikka maailmalla jo vähän piristymistä on havaittavissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 16:54

Ei ole minulla vaikuttanut mitenkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 18:20

Ei ole vaikuttanut mitenkään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 19:08

henk kohtaisesti ei vielä ole tuntunut mutta työssäni kuulen joka päivä, että monella on vaikeaa. Siis kyllä se vaikuttaa moniin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 19:12

Ei mulle henk. kohtaisesti ole vaikuttanut mitenkään muuten kuin, että työt lisääntyvät...Niinkin päin voi olla, kun ihmiset alkavat voida pahoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 19:47

Sama täällä,henk.koht.ei vaikuttanut,lama pitkään vielä jatkuessaan heijastuu olosuhteissa työpaikalla,kun ihmiset vähentävät matkustamistansa.Omat menot hintojen kohoamisen kautta lisääntyneet,mutta omat elintavat,kun ovat vaatimattomat,saan elinkustannukset pidettyä kurissa.Seurattava maailman talouden kehitystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 19:58

Ei ole vielä kuinkaan, mutta ensi vuonna voi tilanna olla jo toinen. Suunnitellut reissut tehdään normaalisti tänä vuonna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 21:43

Vielä on ollut ruokaa mitä syödä,miten sitten myöhemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 01:10

minulle asuminen ja eläminen on tullut halvemmaksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 09:20

Ei mitenkään.Vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.04.2009 - 17:23

Minuun ei ole mitenkään vielä ainakaan vaikuttanut. Tuntuu että päinvastoin.