Pitäisikö Napsun käyttö sallia vain kirjautuneille?

Lisätty: 22.04.2009 - 02:03

Miten kirjautuminen rajoittaisi sananvapautta? Ei täällä ketään puheista vangita, kuten diktatuureissa. Nimettömänä provosointi ei ole vain fiksua.

Avainsanat: kirjautuminen pakolliseksi järkeä juttuihin sananvapaus provosointi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.04.2009 - 09:08

Alkuun voisi tutustua sivustoon kirjautumatta, ja muutaman kerran kysyttyään ja vastattua pitäisi kirjautua, ja kysymyksiä saisi edelleen kysyä anonyymisti kuten tähänkin asti, mutta ei saisi vastata anonyymisti, hyvin paljon tulee rivoa ja ilkeitä vastauksia anonyymeiltä, ja täällä on myös lapsia mukana kyselemässä ja vastaamassa, ja monta kertaa olen miettinyt että minkälaisen kuvan he aikuisuudesta saavat täällä , jos lukevat vastauksia, on täällä myös ilkeitä nimimerkkejäkin joilla on paha tapa aliarvioida muita ihmisiä täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.04.2009 - 09:09

tästä aiheesta paljon puhetta ja itse sitä mieltä et kyllä, on paljon kivempi vastailla nimimerkkille, kuin anonyymille ja jos ois jotain jatko jutun tynkää, niin ei voi anonyymiin ottaa mitän yhteyttä, huomasin tuona yx päivä, kun oisin halunnut keskutella anomyymin kanssa kahden eräästä asiasta, niin en saanut yhteyttä, joten ehdottamasti vain kirjautuneet...anteeksi anonyymit....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 09:10

Mielestäni napsu on kaikille ja järjästelmä sallii myös kysyä anonyyminä,vaikka nimimerkki on mukavampi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.04.2009 - 09:11

Ei. Hyvä että täällä on joitakin fiksuja anonyymejä, joita saa hyviä vastauksi noiden nimimerkkien iänikuisten lässytysten sijaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.04.2009 - 09:14

Minusta anonyymiit paljon värikkäämpiä kuin nimimerkit. Luenkin nykyään vain lähinnä anonyymien kysymyksiä ja vastauksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.04.2009 - 09:17

Kissaäidin kanssa olen samaa mieltä. Toisaalta tuo typerät kysymykset jäisivät vähemmälle, mutta huu keers, pisteitähän me saadaan voiden anonyymienkin vastausten vastaamisesta.
Turha heidän on itkeä meidän pisteistämme, hehän niitä meille tarjoavat.
Ja tiedoksi anomyymeille: tuota äskeistä en yleistä. Paljon on hyviäkin kysymyksiä heidän esittämänä, ja vastauksetkin ovat sitten samaa luokkaa.
Tervetuloa vain kaikki antamaan meille pisteitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.04.2009 - 09:42

Jos ulkomailta kirjoittelu kiellettäisiin, niin silloin myös pitäisi kieltää anonyymien kirjoittelu. Näin yksinkertaista se on. Ja kaikki olisivat nimimerkillisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 09:51

Kannatan taas sitä että olisi kerran illassa "anonyymien kyselytunti". He saisivat kysellä vaikka kello 17.00-18-00 välillä niin paljon kuin sielu sietää, sen jälkeen rauhoitettaisiin palsta vain nimimerkeille. Oikeastaan kaikki keskustelupalstat vaativat tänäpäivänä rekisteröitymisen, moni aika tarkankin sellaisen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 09:54

kannatan sitä että anonyyminäkin saa vastata ;D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 09:55

Kaikki saavat vastata ja kysyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 10:00

Kaikki saavat mielestäni vastata. minä itse hauan vain kirjautua tänne napsuun. kyllä anonyymikin käy joka ei halua nimimerkkiä käyttää täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 10:18

Itse en kannata liian tiukkoja sääntöjä. Anonymiteetti on mielestäni tarkoitettu niille, joiden asia on herkkä, henkilökohtainen tai liikaa yksityisyyttä paljastava. Anonymiteettiä käytetään kuitenkin liikaa muiden (nimimerkillisten) persoonien tai vastausten vähättelyyn tai mollaamiseen.
Vapaat säännöt eivät tarkoita, että mitä tahansa saa tehdä, vaan vastuunsa tulee tuntea. Vastuuton kirjoittelu vain ennen pitkää karkoittaa asialliset keskustelijat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 10:22

Minust chumballa on hyvä ehdotus,kyselytunnista,jolle nimimerkitkin vois osallistua.Tosiaan useille keskustelufoorumeille on rekisteröidyttävä.Mikä siinä on niin vaikeata,eihän tarvitse edes sotu-tai verotietojansa ilmoittaa.MUTTA mun mielestä,nimim.anonyymien ei pitäis arvostella keskusteluja lässytyksiksi ym.sieltä puskan takaa,reilusti esille ja mielipiteitä,pliis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 10:26

no eihän toki.. esim poikani löysinapsun kautta äkkilähdön kun neuvoin, eikä ole kirjautunut. Edelleen "kaikille avoin"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.04.2009 - 10:32

Miksi ihmeessä ylipäätään pitää ruikuttaa lässytykseksi napsulaisten kirjoituksia, kun netti on pullollaan vaikka kuinka sairaita ja "värikkäitä" sivustoja uusnatseista jehovantodistajiin?
V*ttuilu voi johtaa siihen, että kirjautuminen tulee pakolliseksi, mikä olisi minusta hyvä asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 10:40

kannatan ajatusta,pitää kirjautua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.04.2009 - 10:45

Länsimainen sanavapaus on demokratiaa ja siksi ihmettelen suuresti halua se kieltää? Diktatuureissa hiljennetään ihmiset ,mutta miksi niin pitäisi tehdä täällä meillä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 11:45

muutama kysymys anonyyminä, mut sit pitäis kirjautua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 12:51

Juu ,nyt ollaan oikealla alueella ja kaikki anonyymit ulos ja vain nimimerkit, niin silloin on rauha maassa!
Tää on ollut jo kauan kuuma peruna ja tietyt anonyymit ihan tahallaan vain sotkevat koko hyvää keskustelu palstaa, valitettavasti!
Toivottavasti ylläpito alkaa jo ajattelemaan sääntö muutosta!
Moni on jo jättänyt vastailun ,kun ei ole kuin anonyymejä kysymyksiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 14:51

Ei rajoituksia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 17:24

Rekisteröityminen nimimerkeillä, kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 17:45

Minustakin olisi hyvä niin että muutama kysymys ensin ja sitten pitäisi kirjautua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 20:44

Ja taas kerran annetaan kaikkien olla oman mielensä mukaan,rikastuttaa,myös tätä napsua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 13:23

Antaa kaikkien kukkien kukkia, eihän tämä niin haudanvakavaa toki ole.
Ja myös nimimerkillä voi provosoida...jos haluaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.04.2009 - 17:27

No hieman riippuu täysin palstan menosta. Jos rupeaa hirveästi asiattomia juttuja pukkaamaan anonyymien suusta niin sitten olisi hyvä idea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2009 - 17:00

Joo olen kans maarit3 kanssa samaa mieltä että kannattaisi eka tutustua vähän sivustoon ja sitten miettiä luoko oman tunnuksensa.