Mitä mieltä olet teekkareiden vappu jäynistä,oletko ollut itse sellaista tekemässä?

Avainsanat: jäynä teekkarit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 20.04.2009 - 20:40

En ole teekkari joten en ole tehnyt jäyniä siinä mielessä. Eikä ole tietty kukaan tehnyt mullekaan. Toisinaan ne on kuitenkin hauskoja, mutta joskus kuulemani perusteella menevät vähän liiallisuuksiin. Mutta teekkarit on teekkareita. Pitäähän heidän nauttia opiskelujen suomista hauskuuksista joskus. Kunhan siltä juhlimiselta antavat muiden nukkua ainakin öisin. Se heidän juhlinta kun tuppaa kestämään kaksikin viikkoa, niin on siinä kestämistä ulkopuolisilla.

Kysyjän kommentti

Paras vastus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.04.2009 - 20:40

Enpä ole ollut tekemässä, mutta sehän on hyvä, että heillä on silloin hauskaa ja vauhtia elämän menossaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 22:10

en ole ollut tekemässä , enkä ole kohteena, enkä ole mukanakaan, mutta nähnyt olen teekkareita hulvattomassa menossaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 23:17

vanhojen teinien huumoria

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 23:47

Enpä ole jäynähommissa ollut mutta seuraillut vuosia ja kuunnellut juttuja. Se Vapunaika on sellaista. Aluksi lötköttelyä ja kaikenlaista hauskanpitoa kuten kilpailuja. Jokaisessa YO- tai korkeakoulukaupungissa on omat perinteensä. Sitten se aattona huipentuu 1. vuosikurssin opiskelijoiden kastamiseen ja juhlintaan. Vapunpäivänä on jonkun tietyn patsaan lakitus ja piknik. Myös alueen siivous kuuluu asiaan. Järjestys saattanee olla vähän toinenkin mutta tossa lyhyesti tärkeimmät asiat. Jos jollain on omakohtaista kokemusta niin kertoilkaa ja korjailkaa tekstiäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 01:17

En ole ollut. Kuuluu perinteisiin, tottakai.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 10:18

en ole ollut tekemässä ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 10:27

En ole ollut tekemässä,mutta kyllä ne hyviä ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.04.2009 - 15:34

Teekkarit eivät tee vappuna jäynää, vaan juhlivat. Jäynät on tehty pitkin opiskeluvuotta jo ennen vappua. Ensimmäisen vuosikurssin opiskelijat keräävät pitkin vuotta jäynäpisteitä tehdyistä jäynistä, jotta ansaitsevat oikeuden saada teekkarilakin vappuaattona. Jäynähän on sellainen periaatteeltaan harmiton teko, joka ei aiheuta pysyviä haittoja, mutta on kuitenkin yllätyksellinen ja omaperäinen ja mielellään liittyy tekniikkaan. Tarkoituksena on, ettei teekkarius paljastu (ainakaan heti) jäynästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 01:52

Niin kauan jäynät/juhlat/mitkä lie on ok kun ei aiheuteta tahallista vahinkoa...
Monesti näin kuitenkin käy. (työkaverin takin päälle lentänyt mönjä on siinä varmaan vieläkin).