Onko kukaan saanut tuijaa viihtymään vuoden ympäri parvekelaatikossa?

Haluaisin ostaa pieniä pallotuijia parvekelaatikkoon mutta en tiedä onko siinä liian vähän multaa jotta ne viihtyisivät siinä monta vuotta. Onko kellään kokemusta asiasta?

Avainsanat: viherkasvit parveke

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.04.2009 - 15:08

Puutarhalehdistä olen lukenut sen onnistuvan. Vaikeutena on talvi. Silloin laatikko pitäisi eristää kylmältä lattialla. Miksi se ei onnistuisi. Tuija on sopeutuva pensas.

Kysyjän kommentti

Kiitos vinkistä. Kokeilen vaikka styroksieristystä sillä eihän nuo talvet täällä enää tunnu kovin pakkaspitoisia olevan :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 20.04.2009 - 11:39

Tuijasta kyllä on kokemusta, mutta hän ei ollut kasvikukka mutta kukka kuitenkin, eikä viihtynyt edes sisällä sohvalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.04.2009 - 12:25

Jos ajattelee niin, että menestyyhän ne tuijat talven normaalissakin maassa, niin miksei sitten parvekelaatikossa. Kastelun pitää varmaankin olla niukempaa talvisin. En itse ole kokeillut, mutta eihän tuo ota jos ei annakkaan vaikka kokeilisit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 18:54

Itse en ole yrittänytkään kasvattaa tuijaa parvekkeella,minusta se tulee liian isoksi,en sitten tiedä,voithan yrittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 20:52

Voi kun minun parvekkeella ei ole yhtään Tuijaa viihtynyt!
Eikä oikein muutkaan vihreet, ainoastaan pelarkuunit kukkii kaiken aikaa ja sitten joku ihme kasvi joka oli jo tullessani tänne ja se kun innostui kukkumaan onkin ollut siitä iloa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 11:09

Ei Tuija viihdy parvekelaatikossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2009 - 02:20

Voihan se viihtyäkin. Ainut ongelma on juuriston suojaaminen talvelta.