Lapsi raskaana

Lapseni 13v ajattelee että hän on raskaaana. Mitä minun pitäsi tehdä??? Mitä mieltä te olette???

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.04.2009 - 21:37

Asia on kovin monimutkainen. Minä lähtisin hakemaan asiantuntija-apua kerätäkseni faktoja tällaisesta asiasta. Sen jälkeen kun on varmaa, että lapsesi on raskaana.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.04.2009 - 21:42

ostakaa apteekista raskaustesti. tai käykää terkkarilla raskaustestissä sitten vasta mietitte mikä ois parasta. varmasti olisi myös hyvä keskustella lääkärin kanssa, hän osaa neuvoa ja opastaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 21:46

Ilman muuta luotettava raskaustesti ensin. Siis terveyskeskus-/kouluterkkari voi ottaa pissanäytteen .
Asia pitää hoitaa heti kuntoon. Lapsella on kauhea ahdistus koko ajan ja varmuushan asialle on saatava. Tuloksen jälkeen sitten mietitte mitä tehdä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 21:48

Pitäisi ensin varmistaa asia,sitten neuvotella ammatti ihmisten kanssa.
Onhan tyttö ihan liian nuori saamaan lasta....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 22:07

onneksi se ei ole vielä faktaa.. vain ajatus ja lepsi nyt voi luulla mitä vaan: ootelkaa rauhassa ja katsokaa. raskaustestikin jotakin paljastaa.. onko hällä ees kk vielä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 22:29

Tämä on se asia mitä jokainen tyttölapsen äiti salaa pelkää. Itse hakisin apteekista raskaustestin, lähtisin lapsen kanssa neuvolaan ja aivan varmasti selvittäisin kuka ruoja on käyttänyt lastani hyväkseen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 22:42

Heidin kanssa samoilla linjoilla minunkin mielipiteeni kulkevat. Ja toimisin aika nopeasti, että lapsi saisi raskaudelleen vahvistuksen tai ilmoituksen väärästä hälytyksestä. Saisi oikeaa tietoa. Sitten miettimään, mitä tehdään, jos raskaus on tosiasia. Asiantuntija-apua varmaan kannattaisi siinä tapauksessa käyttää. Äidin tuki on tärkeää, olipa asian laita mikä tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 22:54

kauheaa... varmistaa tila ja jatko ammattilaisten kanssa keskustellen.. toivotaan, että väärä hälytys.. nyt on hyvä syy istua alas lapsen kanssa ja keskustella asiasta. 13 vuotta on todella liian nuori seksielämään.. voimia teille..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 01:07

Älä itse vedä paniikkia ja raivaria tyttärellesi. On ihan tarpeeksi, jos hän epäilee olevansa raskaana ja on uskaltanut tunnustaa sen. Nykyään vanhempien on tunnustettava se tosiasia, että nuoret aloittavat seksin jo tuon ikäisenä. Seksivalistus on siis aloitettava varhaisemmin ja vanhemmat ostavat lapsilleen nykyisin varmuusvälineitä tarpeeksi ajoissa, tarvitsivatpa he niitä tai eivät. Pääasia että ne tulevat tutuiksi.

Apteekkiin siis, nyt aluksi. Sitten neuvolalääkärille keskustelemaan mahdollisesta aborttivaihtoehdosta, mikäli on tarve.

Lähteet:
Nuorten suusta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 01:53

Uskon ja toivon, että kyse on väärästä hälytyksestä.
Tuon ikäisillä pelot tuppaavat olemaan ylimitoitettuja, eivätkä he kaikki edes tiedä mitä pitää tehdä tullakseen raskaaksi, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin.

Tässä vaiheessa on helppo aloittaa perustavaa laatua olevat keskustelut ihmiselon ihanuudesta ja kurjuudesta, sekä sen raadollisuudesta. Lapsiparka on saanut rajun oppitunnin heti alkajaisiksi.

Jos hän vastoin oletuksiani on raskaana, niin mukaan on haettava tuleva isä.
Jos omalle kohdalle sattuisi, niin saisi luvan olla poikkeuksellisen fiksu, jos aikoisi minun hyväksyntäni saada.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 06:13

toimi jo tänään,tehkää se testi aivan ensiksi ja sitten lienee käydä rakentava informatiivinen keskustelu ja tiedonantoistunto, mahdollisesti lääkärilläkäynti jos sukupuolista kanssakäymistä on ollut. Jösses sentään sehän olisi rikos lastasi kohtaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 09:02

13-vuotias on aivan liian nuori,saadakseen lapsen.Ehdottaisin keskeytystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 09:18

voi pikkuista, en voi muuta sanoa, kuin mitä tuolla yllä on ollut, mutta toivon kuitenkin, että hälytys ois väärä...noin pienellä ei kuukausikierto ole vielä mitenkään vakiintunutta, joten saattaa olla ,et ovat luonnollisesti pidentynyt kk,si väli tai jääneet jopa kokonaan pois.....mutta varmistaa se pitää ja äkkiä...toivon oikein kovasti, et tyttäresi ei nyt ois raskaana ainakaan..onhän hän lapsi vielä itsekkin, joten olis vainkin väärä luulo hänellä..ole tukena, oli sitten miten oli....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 10:58

Voi kauheeta onko totta. Nyt täytys kyllä mennä raskaustestiin jonnekin vaikka neuvolaan, tai sit tehdä kotitesti. mutta kouluterveyden hoitajalle ainakin sinä voit mennä tyttösi mukana ja kertoa tämän saman hänelle et mitä epäilette kannattaa kertoa aivan kaikki ja sekin miksi työttö sanoo olevansa raskaana. hän on aivan liian nuori äidiksi. hän on itsekkin vielä lapsi ei saa pilata hänen elämäänsä tämmöisellä jutulla. miksi hän on sit ruvennut tällaisiin hommiin jos ei tiedä mikä voi olla seurauksena. nyt sinun täytyy tukea ja olla myös turvana. mutta ennen kaikkea varmistaa onko kysymyksessä raskaus, ei välttämättä edes ole. horoonit ovat vielä sekaisin tässä iässä. eikä kuukautiset ainakaan tule joka kuukausi tässä iässä. tai se voi olla et muutenkin heittelee kuukautis kierto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.04.2009 - 11:55

Testiin, asiantuntijan luo juttusille ja mahdollinen abortti. Ei tuon ikäisestä lapsesta ole äidiksi. Älkääkä viivytelkö asian kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 14:55

Testiin ja terapiaan.13-vuotiaan raskaus on hyväksikäytöstä lähtenyt(ellei isä ole saman ikäinen),miettisin vakavasti myös viranomaisille ilmoittamista.
Voimia ja Jaksamista sinulle,olet tosi vaikean paikan edessä,muista,että se mitä tyttäresi nyt eniten tarvitsee olet sinä ja sinun rakkautesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.04.2009 - 15:25

13.v. raskaus voi olla todellista.