Tulevaisuuden kuuhun muuttajia ja avaruuslentoja uhkaa jokin, mutta mikä se on? Nyt ei puhuta rahasta,vaan kuun eräästä ongelmasta

Lisätty: 20.04.2009 - 17:33

yle.fi/uutiset/tiede_ja_tekn...origin=rss

Avainsanat: ongelma asuttu kuu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.04.2009 - 10:02

Fyysisiä ja teknisiä vaikeuksia tietysti on riittävästi. Luulin aluksi, että kysyjällä oli ketunhäntä kainalossa ja että kysyjä funtsasi, että kuuhulluuden tilalle tulee maahulluus, naisille tulee maakautiskierto ja Mikko Kuustosen levyt julkaistaan uudelleen Mikko Maastosen nimellä jne. Näyttää kuitenkin siltä, että kysyjä viittaa eilen olleisiin uutisiin kuussa olevasta hienojakoisesta pölystä, jonka käyttäytyminen riippuu vuorokauden ajasta.

Kysyjän kommentti

Kiitos hauskasta vastausestasi...maakautiskierto, heh, heh. Pölyhän siellä ongelmaksi tulee näiden mainitsemiesi muiden lisäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 19.04.2009 - 19:04

Silloin kun tuo fantasia voisi toteutua, niin ongelmatkin siihenmennessä kyllä on sitten jo ratkottu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.04.2009 - 19:22

No tuollaisia ainakin.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Kuuasema

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 22:02

hapen puute:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 22:37

Heikko painovoima nyt ainakin tulee mieleen.

Aijjaa juu, mikä siis uhkaa niitä lentoja? Olisko käänteisesti kuun vetovoima?

Voi hyvä ihme! en minä vaan tiedä. :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 01:30

Tulee niin paljon mieleen ongelmia, ettei nykypäivänä ainakaan ole vielä mahdollista. Erilainen painovoima on yksi niistä. Avaruusromu huolettaa jonkin verran, entäs jätehuolto? Happia jouduttaisiin täydentämään maapallolta kuun yhdyskuntaan vähän väliä, jolloin logistiikan tulisi olla ehdottomasti kunnossa. Kuussa olevat rakennukset tulisi suojata todella hyvin, koska vuorokauden lämpötilavaihtelu on suuri. Ulkona ei voi liikkua kun vain suojapuvuissa, rakenteiden korjaus on kömpelöä, vaikka niihinkin on keksitty robotit. Mistäs otetaan siirtoyhdyskunnan energiantarve? Ydinvoimasta, mutta siitäkin tulee jätettä. Liikaa riskejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 09:12

Hapen puute.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 09:55

vetyn puutteeseen...kaatuu se hanke...?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.04.2009 - 12:58

Niitä ongelmia on niin paljon, että ei sinne koskaan kukaan tule muuttamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 23:48

Ihmisen vaatimukset