Minkälainen kaupunki on Oulu?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.04.2009 - 19:13

Oulu on mukava kaupunki, ei liian suuri muttei aivan pienikään. Rotuaari on kävelykatu Oulun keskustassa. Siellä on kesäisin kahviloitten ja ravintoloitten terasseja, missä voi siemaista kupposen tai nauttia janoonsa huurteisen. Varmaan paras ostospaikka keskustassa on Stockmannin tavaratalo. Ouluun on viime aikoina tullut monia pieniä putiikkeja. Torielämästä voi nauttia keskellä kaupunkia meren rannalla ja pistäytyä samalla kauppahallissa, jonka edustalla komeilee tuhti Toripolliisi-patsas. Oulussa on paljon hienoja pyörätiereittejä. Potnapekka, pieni "juna", kuljettaa ihmisiä Oulun kierrokselle, lähtee Rotuaarilta ja kulkee mateluvauhtia, jotta ehtii katsella ympäristöä.Oulussa on juuri remontoitu taidemuseo ja muutama galleria. Hupisaarilla Ainolan puisto kutsuu piknikille tai vain kävelemään. Yliopiston kasvitieteellinen puutarha on kiva kesäkohde.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.04.2009 - 15:38

fi.wikipedia.org/wiki/Oulu lueppa tuosta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 15:45

Minusta mitä olen siellä käynyt niin ihmiset mukavia ja muutenkin siisti ja kiva kaupunki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 16:13

kiva paikka .ollaan oltu myöskin hailuodossakin..oulussa on kivoja ihmisiä ja hyviä ostoskeskuksia ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 17:27

Ohessa tietoa Oulusta.

www.napsu.fi/matkailu/maailm...n-saa/1416

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 17:43

Itse tykkään kyllä asua Oulussa.Minusta tämä on juuri sopivan kokoinen kaupunki.Kauppoja ja ravintoloita ja kahviloita yms on kivasti ja bussiyhteydet hyvät.Varsinkin kesällä täällä on mukavaa tekemistä ja kivoja paikkoja olla lasten kanssa esim. Nallikari,Vauhtipuisto ja Ainolanpuisto :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 19:17

En ole Oulussa käynyt,mutta mielikuva vireästä ja nykyaikaisesta paikasta.Yliopistoa ja kaikkea,paljon opiskelijoita,jotka tuovat kaupunkiin oman mausteensa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 19:58

Käynyt olen useasti - poikani asuu Oulussa - ja tykkään kyllä. Ei Oulu ole enää pikkukaupunki, ainakaan suomalaisittain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 20:44

Sopivan kokoinen tervaleijona kaupunki.
Siellä on myös suomen toiseksi paras jääkiekkojoukkue...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 22:52

En ole käynyt, mutta oululaiset ihmiset ovat ainakin mukavia. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 23:10

Oulu on kesällä hieno paikka. Paljon tapahtumia, ja varsinkin torimeininkiä. (Talvella tuulee kylmästi ja sää on tosi vaihtelevaa.. ) hailuoto on vierailemisen arvoinen paikka :) Parhaimmat ostokset löytyy pienistä erikoisalan liikkeistä keskustassa.. Welcome and enjoy :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 02:15

Oulu on kaunis kesällä. Kävelykadulla on kivoja kauppoja ja katumusiikkia yms. Kirkon kupeen puistikon kävelykatu oli ihan kiva myös, siellä kulkee joku joki. Oulun eden on kiva kesät talvet.

Lähteet:
10 vuotta sitten, ei päivitettyä tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 09:04

Oikein vireä kaupunki, Tietomaa, ylipisto jne. Entinen "oma kaupunkini"...Merikaupunki.
Sen "joku joen"nimi on Oulujoki!

Lisätty: 20.04.2009 - 13:26

Kyllähän Oulusta kattavan kuvan saa kun kerran käväisee kuin kissa kuumassa uunissa!!

Lisätty: 20.04.2009 - 13:27

Pistää vaan mitetimään onko maan ykköskaupunki, eli kumpi on ykkönen, Helsinki vai Oulu. Vaikea sanoa.

Lisätty: 22.04.2009 - 13:41

Kysymys on taide-ja luttuuriosoiossa eli sitä sieltä löytyy molempia. Ihmiset siellä ovat aktiivisia ainakin, eivät niinkään tyhjänruikuttajia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 09:30

Olen ollut Oulussa kerran,eikä se ollut sen kummempi kuin muutkaan kaupungit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 00:03

Oululaiset tykkää