Rahametsä?

Kuka tietää ja tuntee tarinan Rahametsästä.

Lisätty: 19.04.2009 - 12:37

Asia on todellinen, ei mikään satu.

Lisätty: 19.04.2009 - 14:18

Rahametsä jota perään on oikeasti Hämeessä ja muistaakseni se ei rosvoa ketään.

Lisätty: 19.04.2009 - 15:53

Tuossa linkissä näkee että siitä on mustaa valkoisella.
Peräsin tätä siksi, jos joku olisi tuntenut tarinan niistä rahoista jonka takia ko. muuten tavallinen metsä sai nimensä.

Lisätty: 19.04.2009 - 16:58

www.fillarifoorumi.fi/forum/...amp;page=3

Lisätty: 26.04.2009 - 12:42

Kuulemani mukaan vuosikymmeniä sitten joku varakas isäntä, sitä en tiedä oliko metsän omistaja vaiko joku kyläläinen, olisi pudottanut lompakkonsa siinä metsässä kävelleessään. Vasta myöhemmin sen huomattuaan oli yrittänyt kulkea samoja reittejä löytääkseen. Sitä ei vain löytynyt kaikista turhista etsintäyrityksistä huolimatta, eikä luultavasti ole löydetty vieläkään. Sitä en tiedä paljonko sitä rahaa oli, mutta paljon sitä on täytynyt olla, sillä joka vuosi marjastajat ja sienestäjät - vielä tänäpäivänäkin - samoilevat ei niinkään marjan- eikä sientenkuvat, vaan setelinkuvat silmissään.
Sittemmin virallisesti Rahametsäksi nimetty metsä sijaitsee Hollolan Kukonkoivussa, Lahti - Tamperetien tuntumassa. Noin kolmisen kilometriä Teilinkankaan Essolta Tre:lle päin. Tosi on!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.04.2009 - 13:36

en ole kuullut tarinaa, olisi mukava tietää mistä onkaan kysymys, varsinkin kun sanot ettei se ole satua.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Ylempänä tositarina Rahametsästä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 19.04.2009 - 11:48

nimen olen joskus kuullut, mutta itse sadusta en kyllä tiedä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 12:37

---- on jänismetsä, hirvimetsä, lintumetsä, ym.
Kaippa se rahametsä on sillä joka paljon metsää omistaa.
Ja jaksaa maksaa veroja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 13:44

Näkyy olevan "rosvojen" metsä?

Lisätty: 19.04.2009 - 14:58

Karttapaikka ei tuntenut "tarinoita"

Lisätty: 29.04.2009 - 20:00

Anteeksi jos loukkasin kysyjän herkimpiä tunteita. Käsittääksen virallinen tieto löytyy viranomaisten rekistereista. Juttu on tarinana ihan hyvä! Alla lähteissä on netistä löytämäni "Rahametsän" määritelmä, jos olisitte vaivautunut lukemaan??? Ei ole sen mukaan kaukana rosvouksesta tämän yhteiskunnan meininki.

Lähteet:
susirajoilla.wordpress.com/2...oliitikot/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 15:49

Aivan outo,mutta teidän rahapetäjän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 16:02

No en tiedä, mutta toivoisin joskus eksyväni sellaiseen rahametsään, että sen jälkeen ei ois mistään puutetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.04.2009 - 18:57

Tiedän rahapuun mutta en rahametsää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 02:37

En tiedä tarinaa rahametsästä, mutta Peppi Pitkätossulla oli limpparipuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 09:47

Täysin tuntematon paikka,jonka tahtoisin löytää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 00:12

Minulla on rahametsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2010 - 12:40

Rahapeltoja löytyy... muutama vuosi sitten , ei kovin kauankaan aikaa sitten, gotlantilainen maanviljelijä löysi pellostaan kaikkien aikojen määrän ikivanhoja rahoja. Osa niistä on nyt Visbyssä Fornsalissa nähtävänä.
Kaikki metsä on rahaa!