Haluat ilahduttaa lapsiasi, aikuisia tai lapsenikäisiä.Mitä teet?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.04.2009 - 22:33

vien heidät esim.zoolandiaan tai jonnekkin missä on kivaa touhua..laitan hyvää ruokaa.. ja kutsun syömään pitkän kaavan mukaan....retkelle jonnekkin rannalle ja eväät mukaan...pelataan lautapelejä...lämmitetään sauna , uidaan ja saunotaan...tässä muutamia...mutta meillä on hauskaa vaikka ei niin kauheasti mitään tehtäiskään...ainakin lastenlapset tykkäävät ja ovat viihtyneet mummilassa...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.04.2009 - 22:39

Ei tarvitse retkeä kuin alakertaan niin tuo (<-) ilahtuu siitä kun saa tyhjentää pyykkikoneen. Toinen tosi hieno asia on uloslähtö joten halvat on eväät täällä - vielä muutaman vuoden...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 22:43

Lasten-lapset jo aikuisia ,että jonnekkin lämpimää haluavat lähteä mummin mukaan..
Kyllä nautimme yhdessä hyvästä ruuasta ja saunailloista,kaikki porukalla. Kesällä kiva järjästää grilli-iltoja..Vie aina joskus koko revohkan syömää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 22:48

Kyllä poikani kanssa menemme johonkin syömään oikein hyvää ja sitten voimme viettää jatkot jossakin mielenkiintoisessa paikassa. Myöskin olen saattanut hänet aina välillä luokseni Ruotsista, mutta nyt ei valitettavasti onnistunut tänä vuonna, sillä' on nuo harrastukset esteenä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 23:29

Kokkaan hyvän aterian alkupaloineen ja jälkiruokineen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 23:47

jos haluan ilahduttaa äitiä, en huuda sille, siivoan, laitan tiskit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 23:51

Lähinnä seuraan vaistoani ja teen pieniä palveluksia. Nykyisin tosin teen muutenkin sellaisia; olen huomannut, että siitä tulee itselle vielä parempi olo. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 01:44

Kutsun kylään ja teen ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 01:50

Minulla on niin paljon lastenlapsia ettemme pääse kaikki yhdellä kertaa reissuun millään. Meillä pitäisi olla jo linja-auto kuten yksi lapsista sanoi.

Olemme kumminkin päässeet sekä Meksikoon että Thaimaahan 9 hengen porukalla. Ja lapset, joidenka ikähaarukka on nyt 18 - 6 vuotta ovat nauttineet seurastamme kovasti. Kun emme päässeet Hurghadaan viime syksynä heidän kanssaan, he tuumailivat, että ihan kuin jotakin olisi puuttunut.

Siis yksi ilon aihe on jo se, että olemme mukana ja vietämme aikaa heidän kanssaan.

Toinen ilahduttamismuoto on syöminen. Varaan pitaleipiä tai vastaavaa ja lapset saavat täyttää herkuilla leivät.

Joskus teen pikkutytöille mielikuvitujuttuja, joissa lapset seikkailevat Mummi-Pummin ja Paapa-Pappin kanssa. Lähettelen heille myös hassuja kortteja joskus.

Nämä ilahduttamiset ovat lähinnä inspiraatiojuttuja ihan vaiston perusteella tehtyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 01:58

Aikuisten lasten kanssa menemme vierailulle mummolle ja vaarille. Siitä ilahtuu kaikki. Hyvä ruoka, päiväkahvit, seurustelua ja pelataan korttia. Kävelylenkki ulkona ja mitä milloinkin. Hauskuus rakentuu monista pienistä asioista. Huvipuistot ja eläintarhat on kierretty heidän ollessaan vielä nuoria lapsia. Nykyisin omat menonsa joten joskus yhteinen päivä on todella antoisa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 05:09

Lapsiani ilahdutan paljon sillä että otan lapsenlapset meille yökylään, ja pieniä ilahduttaa täällä meillä olo, pappan kanssa juoksujalkaa palvelemme heitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 09:30

Jos mahdollista niin lähdemme yhdessä reissuun ja vietämme aikaa yhdessä oikein rauhassa ilman turhaa stressiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 09:40

Annan lahjaksi maalaamani taulun.Nytkin 4-vuotias lapsenlapsi,tyttö,tilasi Prinsessataulun,kun he muuttavat ja hän saa oman huoneen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.04.2009 - 10:19

Syksyllä poikani perheessä hajosi lämminvesivaraaja. Annoin heille rahaa uuteen, tavallaan se oli myös poikani synttärilahja. Mutta kuinka ollakkaan, sain myöhemmin siitä haukut miniältäni päälleni. Silloin päätin, että se oli viimeinen kerta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 11:35

Moi Ida!Miksi miniä sua haukkui,ottiko "almuna",tyhmä juttu!
Onneksi mulla on suloinen pikku-miniä,pikku siksi koska on niin pienoinen ja hentoinen.Poikanikin hyvä tyyppi,mutta niin kiireinen(ihan hirvittää).
Me teemme yleensä yhdessä herkkuruokaa mmssa kerran teimme sushia,ihan alusta loppuun väkerrettynä ja söimmekin kaiken!Kimppavierailuja vanhan ex-appiukon& vaarin luona,muulloinkin kuin merkkipäivinä.
Valitettavasti yhteistä aikaa ei paljon ole,kuten Timppa sanoi,mutta ne hetket on hauskoja yhdessä.Miniäni kanssa ollaan puhelinyhteydessä aika usein,vaikka asuvatkin naapurikaupungissa(Espoo),mutta tapaaminen harvinaista herkkua!

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 19.04.2009 - 20:55

Eipä lapsosia ole mutta jos äiteetä esm ilahduttaa tahdon niin yleensä pyydän hänet syömään jotain ruokaa mistä hän pitää, tai yksinkertaisesti piipahdan vanhempieni luona käymään yllättäen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.04.2009 - 13:50

Läheisimpäni asuvat pääkaupungissa, joten harvassa ovat ilahduttamiset missään muodossa. Elävät niin kiireistä elämää, että yksi mummo ei siihen kyytiin kerkiä. Välillä tulee lapsista kuvia netin kautta, puhelu tai kaksi parhaassa puolivuotisjaksossa. Mutta hyvä niinkin. Tiedän ainakin, että elossa ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 00:24

Olen heidän kanssaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2009 - 15:05

Ehdottomasti hyvää ruokaa,aikaa ja apuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2009 - 21:17

No minä olen se IsoEno joka roudaa kaikki halukkaat kerran vuoteen Linnanmäelle, Korkeasaareen ja joskus picknikille Suomenlinnaan. Porukkaa tuppaa löytymään ihan vapaaehtoisesti vähän turhankin paljon (olen jo joutunut pistämään ukaasin : vain alle 150 cm :sille)