Miten hakkeri käyttää,toisen tietokonetta ,jos se on kiinni.Itse kun avaa koneen kiintolevy alkaa pyöriä,ja sen kuulee,

Luin tietokoneen päivitys sivua,siellä sanottiin, jos tietokone on kiinni sitä ei voi päivittää,päivitys jää jonoon ,kun kone avataan ,se alkaa päivittää,

Avainsanat: tietokone hakkeri käyntiääni.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.04.2009 - 11:05

Esim. onhan olemassa älypuhelimia ja niihin ohjelmia, vaikka tietokoneesi olisi suljettuna, saat yhteyden koneeseesi ja voit jakaa ja tarkastella tietokoneesi sisältöä puhelimellasi .......
files.ovi.com/sas/about
www.avvenu.com/

Senverran olen vainoharhainen, että yöksi suljen modeemin tai jos olen pitkään poissa koneelta, ja sitäpaitsi säästäähän siinä vissiin sähkössäkin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.04.2009 - 10:52

Olen sitä itsekin ihmetellyt.Hakkerit pääsivät viime marraskuussa koneelleni,vaikka se oli suljettu.Menetys oli aika suuri rahallisestikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 11:06

Ei kai kiinni olevaa konetta sentään voi hakkeroida? Monilla taitaa silti modeemi olla auki ja sekin voidaan nykyään hakkeroida.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 11:14

Kaapelihuoltomies kehoitti sulkemaan modeemin samalla kuin muunkin tietsikasta,signaalit eivät pääse...läpi.Suljen sulkiesssani myös modeemin,kuuliaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.04.2009 - 11:18

Jaahas, pitää kai ruveta sulkemaan tuo modeemi aina. En ole tajunnut, että sekin on vaaravyöhykkeellä. Tuosta hakkeroinnista en ymmärrä mitään. Kun koneeni on suljettu, en tajua kuinka sinne voi kukaan päästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 12:06

Hyvä että kerroit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 13:56

kylläpäs tapahtuukin kummia, vaikka kone ois kiinnikkin...ihmettelee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 15:05

Tietokonetta ei voi suoraan käyttää (itse eikä ulkopuolinen) lainkaan, jos siitä on sähköt pois.
Modeemiakin voi käyttää hyväkseen, vaikka itse tietokone olisi pois päältä. Joissakin modeemeissa on tietoturva-aukko, joka mahdollistaa sen konfiguroinnin ulkopuolelta, eli ulkopuolinen onnistuu muuttamaan modeemin asetuksia admin-tunnuksin. Tällöin voi käydä niin, että kun käyttäjä avaa tietokoneen, niin modeemi ohjaa oikean pankin sijaan käyttäjän esim. väärennetylle pankkisivulle. Tämä koskee vain tiettyjä modeemimalleja. Joka tapauksessa käyttäjän kannattaa muuttaa modeemin käyttäjätunnus ja salasanat vaikeasti arvattaviksi, varsinkin jos ne ovat laitekohtaiset oletukset.
Tietokone ja modeemi kannattaa aina sammuttaa, kun ei ole kotona tai nukkuu. Siinä on tietysti se ikävä puoli, että modeemin ylösajo (lähinnä ip-osoitteen haku) saattaa kestää muutaman minuutin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 20:27

Tietokone ja modeemi kannattaa aina sammuttaa kun niitä ei käytä! Säästää sähköä ja suojelee laitteita virtapiikeiltä.

Mitä tulee siihen, että jokin alkaa pyöriä kun koneen avaa... Minulla on asetuksissa päivitykset tiettyinä aikoina. Jos juuri sinä aikana kone on kiinni, se lataa ne päivitykset seuraavalla kerralla vasta. :)