oletko rasisti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.04.2009 - 18:25

En, olen realisti.
Entä sinä, kun valitsit aihealueeksi eläimet?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.04.2009 - 18:27

En usko olevani rasisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 18:27

En ole, eikä minusta koskaan tulekaan. Olen sen verran nähnyt muuta maailmaa, etten vierasta ulkomaalaisia. Oikeastaan globaalista näkökulmasta me suomalaiset vasta kummajaisia olemmekin. Kielemmekin on vain reilun 5 miljoonan puhujan hallussa. Aivan omituisia söpöttäjiä olemme. Me kuulumme kielelliseen vähemmistöön.

On kiinnostavaa tutustua toisenlaisiin ihmisiin ja kulttuureihin, ruokiin ja tapoihin. Itse minua ulkomaalaisena on aina kohdeltu miellyttävästi matkoilla ollessani.

Miksi minä olisin muita ihmisiä parempi vain siksi, että olen suomalainen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 18:27

En minä ole eikä mieheni, työtovereinani on ollut erivärisiä ja uskoltaan toisenlaisia ihmisiä ja aina ovat hyvin työnsä tehneet ja hyvin on toimeen tultu. Lapseni ovat rasisteja ja se on ulkoapäin opittua ei kasvatuksesta johtuva mielipide, asiasta olen heidän kanssaan silloin tällöin keskustellut, mutta kinaamiseksi se aina menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 18:27

Minä luulin etten ole, mutta kyllä olen.

Jouduin Intiassa kerjäläisten ympäröimäksi ja käsipuolessani roikkui nuori äiti. Hän oli kovin likainen ja sinnikäs. Silloin ymmärsin, että ns. sivistys ja ihmisrakkaus on kovin ohut silaus minussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 18:35

En ole edelleenkään kuten aiemmin vastasin että muuta en vihaa kun rotusortoa ja mustalaisia ;-). No en sentään jälkimmäisiä. Kuka meistä on toista parempi ja millä perusteella?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.04.2009 - 18:36

En ole rasisti, vaikken tykkääkään että maamme kansoitetaan ulkomaalaisilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.04.2009 - 18:48

inhoan mustia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 18:48

Riippuu tilanteesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 18:48

en ole , itselläni on näitä kunnon somaleita ystävänäni ja yhden pojan suomalais äitikin olen ja mieheni isä, emme ole häntä adoptoineet, mutta hän on ollut perheemme jäsen jo kohta 15v...ja oli tyttäreni kanssa 5v eli asuivat yhdessä..tytär sanoi äiti, niin hän kysyi voitaisko mekin olla hänen suomalaiset vanhemmat..toki hän on kiva ja kunnollinen rehelinen jo nyt mies, mutta oli silloin , kun tuli vielä poika 15v..ja hänen kaverinsakkin ovat meidän ystäviä ja ovat ainna kotiimme tervettulleet..voi olla he ovat poikkeus, mutta ahkeria työteliäitä poikia he ovat , mitä minä tunnen...on kylläkin yksi vähemmistö, josta voin sanovani , että en hyväksy heidän käytöstään , ovat nämä tummaheimmolaiset, romaanit, niitä kohtaan tunnen joskus syrjintää, kun heidän ajotavat peittää kaik ulko-ovet autoillaan, tai sisänkäynnit autoillain, eli autolla suoraan oven eteen ollaan sitten sairaalan pääsisäänkäynin edessä, markettie, uimahallien, ym niin aina suoraan oven eteen, vaikka liikenne merkki sen kieltäiskin ...mikä ihmeen oikeus heillä on, kun itse joudun viemän autoni aina puolenkilsan päähän...tässä vain yksi esim...

Lisätty: 16.04.2009 - 18:51

niin taidan muuten sittenkin olla hieman rasisti, kun kaikia touhuja en hyväksy...en kylläkään hyväksyis , jos tuon saman tekis väritön tai värillinen....väärin mikä on väärin ...ei väristä kiinne.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.04.2009 - 19:09

En ole mielestäni rasisti. Joskus voin ihan huonosti kun kuulen jonkun kertovan jostain yksittäisestä häiriköstä ja siinä samassa keskustelussa sitten samaistetaan koko kansa samanlaiseksi häiriköksi. Onhan meissä kotimaisissakin karseita tyyppejä, miksemme sitten sano, että koko kansa on karseeta. No niinhän ne ulkomaalaiset sanovatkin, kun näkevät yhden suomalaisen juopon, niin ollaan kaikki samanlaisia. Siis maailmanlaajuinen ongelma, katsoo sitä miltä suunnalta tahansa. Mutta itse en ole edelleenkään rasisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 19:25

En ole mielestäni rasisti. Minun mielestäni ulkonäkö ei ratkaise. Se on se sisin, joka ratkaisee. Jos olet jostakin henkilöstä epävarma, millainen hän on, niin tutustu häneen, vaikka hän olisi kuinka erilainen ulkonäöltään kuin sinä. Hän voi olla todella mukava vaikka näyttää erilaiselta. Erilaisuus on hyve. Jos kaikki näyttäisivät samalta, niin maailma olisi aika tylsä paikka. Niin, ei kannata ruveta rasistiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 19:34

tuskinpa, en ajattele asioita siltä kannalta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 19:53

Minulla on erittäin hyviä ystäviä kaiken värisistä ihmisitä ja minua ei kiinnosta rasistiset ajatukset lainkaan, kaikki ovat ihmisiä ja ovat samalla viivalla,kukaan ei ole toistaan parempi.
Valitettavaa vain ,että niin monet joutuvat suotta kärsimään, jonkun ihon värin tai muun erilaisuuden takia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.04.2009 - 20:03

En todellakaan ole, onneksi, enhän mie pystyisi matkustelemaan ulkomaillekkaan jos olisin,siis todellinen rasisti. Auringosta pitäisi pysyä kaukana ettei ruskettuisi. Kaikkia hulluuksia.
Itselläni on hyvin paljon eri maalaisia,värisiä ystäviä.
Enemmän olen rasisti suomalaisia kohtaan kun muita, sen olen vuosien varrella huomannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 20:31

jep, valkosille miehille

Lisätty: 16.04.2009 - 20:32

tai ainakin valkosille suomalaisille miehille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.04.2009 - 20:34

En.Rasismi on älykkyysosamäärän puutostila.
Silti en hyväksy nuorien somalimiesten raahaamista tänne lasten ja naisten jäädessä sinne kärsimään.
En syytä heitä siitä, vaan suomen vastaanottajia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 20:36

En ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 20:38

En ole missään nimessä rasisti. Olen niin monen erivärisen - ja kulttuurisen ihmisen ystävä, etten voisi kuvitellakaan olevani heitä vastaan. Ovat kaikki ihania ihmisiä. En voisi tehdä edes työtäni jos olisin rasisti. Mielestäni rasistisuus on pelkoa ja tietämättömyyttä eri muodoissaan......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 22:30

en usko, että olen rasisti.. kulttuurierot törmää joskus.. valitettavasti moni maahanmuuttaja provosoi rasismia tahallaan.. ja joskus, tuntuu, että heiltä ei löydy yhtään kunnioitusta suomalaiseen yhteiskuntaan.. :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 22:31

Kun kategoriasi on "Eläimet ja lemmikit" , niin täytyy tunnustaan että vähän karsastaen suhtaudun mäkäräisiin ja kusiaisiin, enkä oikein suvaitse sellaisia ylisuuria pehmolelujakaan ...

Lisätty: 16.04.2009 - 22:35

Tästäpä tulikin mieleeni, pitäsiköhän näissä vastauksissakin olla jonkinlainen kategoriamerkintä? esim.
A = arvaus
T = tietoa
H = hömppää, vitsi ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 22:42

en ole rasisti, jos elävät ja tekevät työtä ns "maassa maan tavalla" mutta epäoikeudenmukaisuus suututtaa ym väärinkäytökset kun ikävä kyllä kaikki jota tulee ei ole järin fiksua porukkaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 22:57

En ole,jokainen pitää hyvksyä sellaisena kun on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2009 - 23:21

ATH kategoriat-eikun olen pasifisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 10:14

En ole -mutta jokaisen ihmisen olkapäällä istuu pikkuinen piru.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 20:14

Ehkä jossain määrin.
Nämä pian taas koko suomen miehittävät soittotaidottomat "katumuusikot" lähettäisin sinne mistä ovat tulleetkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2009 - 20:36

Joidenkin mielestä olen rasisti, jos kerron vähän arveluttavia vitsejä. :P
Ja sitten olen suvaitsematon, jos en halua jatkuvasti kuulla blondi-vitsejä. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 00:33

En ole todellakaan rasisti eikä minusta sellaista tule :) Poikaystäväni on kotoisin Brasiliasta ja monet ystäväni tulevat Lähi-Idästä. Avoimempia ihmisiä tuntuvat sitäpaitsi olevan kun me juntit suomalaiset. Suomalaisia ystäviä en ole oikein saanutkaan, liikaa kateutta ja selän takana puhumista, kiusaamista jne. Samaa en ole kohdannut vielä ulkomaalaisissa. Aina saa kuulla juttuja ulkomaalaistaustaisten rikoksita uutisissa, niimpäniin, mutta uutisissa tuskin jaksettaisiinkaan kirjoittaa päivittäin suomalaisten tekemistä rötöstelyistä, niitä kun oikeasti tapahtuu enemmän.
Inhottaa ihmiset jotka esittäytyvät niin "hyi-ählämi-ihmisinä" ja sitten syödään kuitenkin pizzaa ja kuunnellaan 50centiä.. juu mutta tässäpä minun mielipidettäni asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2009 - 13:39

en ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 12:05

En ole rasisti työtä tekeville ulkomaalaisille. Työskentelen päivittäin ulkomaalaisten työkavereiden kanssa ja he ovat ahkeria ja hyviä työntekijöitä.