Minulla on maustekaapissa Kyprokselta ostamaani sumakkia, mutta en osaa käyttää sitä. Olisiko vinkkejä?

Avainsanat: sumakki mausteena?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.04.2009 - 11:30

jossain oli että on hapahko mauste ja voit käyttää salaateissa, lihan ja riisin kanssa...kukastahan se on alkujaan joten voi olla mielenkiintoisen makuinen..itselläni ei ole kyseitä maustetta, mutta heti ostan , kun tulee eteen maustekaupassa...kokeile ihmees...

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi. Siinä oli eniten sitä tietoa, jota hain.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 16.04.2009 - 11:39

coloriasto.blogspot.com/2008..._4603.html

Tuossa on hauska juttu sumakkiin liittyen.

Lähteet:
googletin

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.04.2009 - 12:37

Käy tuolta katsomassa, siellä hieman tietoa sumakin käyttötarkoituksesta, sekä muidenkin mausteiden.

Lisätty: 16.04.2009 - 12:43

Ehkä enemmän ravintolasanastoa, mutta kyllä siellä muutama maustekin esiintyy.

Lähteet:
www.keittotaito.com/keittosanasto.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2009 - 10:42

Heitä se roskiin heti!Jos istutat sitä puutarhaasi,siitä tulee iso ongelma.
(Ruissalon pääpuutarhuri Arno Kasvin luento Sumakista)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2009 - 10:22

sumakkia löytyy multakin kotoa ja harvoin tulee käytettyä.veteen liotettuna voi käyttää kuin sitruunamehua.

ps. ei tuota mauste-sumakkia voi mihinkään istuttaa, eikä se mihinkään leviä