Millasella budjetilla Lontoossa pärjää hyvin? (Tarkotan siis käyttörahaa).

Lisätty: 14.04.2009 - 22:52

Eli tarkoitus olisi viettää sellainen pidennetty vknloppu Lontoossa ensi kesänä. Suunnilleen niin, että torstai-iltana olis lähtö, ja maanantai-aamuna paluu. Ei ole aikeissa juuri bailata, eikä shoppailla. Kunhan baareihin ja kohtuuhintaisiin ravintoloihin pääsee, se riittää. Ei tarvitse olla luksusta, mutta ehkä kuitenkin ravintola saisi olla tasoltaan jotain muuta kuin mäkki tai pizzeria, niihin pääsee täälläkin koska tahansa. Kulkuneuvona aikomus on käyttää lähinnä metroa. :)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.04.2009 - 21:13

Riippuu hyvin paljon siitä, mitä haluat tehdä ja millä tasolla.
Ruokaan riittää suurin piirtein sama summa kuin Suomessa, jos käyt marketissa ja halvoissa ruokapaikoissa. Varaa kuitenkin siihen ainakin 50€/päivä, ettei tule nälkä. "Hienosti syömisellä" ei hinnalla taida olla ylärajaa?
Takseihin, museoihin, teatteriin ym. uppoaa rahaa, joten alle satasen päiväbudjetilla ei oikein kannata lähteä. Parilla sadalla saatat jo pärjätä.

Lisätty: 14.04.2009 - 22:00

Tuo viisikymppiä olikin tarkoitettu marketista ostettuun ruokaan ja halpoihin baareihin.
Yöelämä, herra paratkoon, vaatii jo aivan toisenlaisen budjetin!
Koska minun budjetillani on aina katto, niin enempää ei mene, oli maa kallis tai halpa.
Syön sitten vaikka nuudeleita jos currychicken on liian kallista.
Tässä välissä täytyy tunnustaa, että viimeisestä Englannin matkastani on "hieman" aikaa. Viikon matka Bayswaterin alueelle huokeaan hotelliin maksoi 600 Mk. Aamiaisella ja lentoineen.

Lähteet:
Omat kulutustottumukset

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.04.2009 - 21:09

Miten pitkä aikaisesta matkasta on kyse ja päivittäiset tarpeesi , esim. ruokailu, juominen, ja millä kulkuneuvolla aiot liikkua, kysymykseesi on vaikea vastata kun tarpeet on erilaiset ihmisillä, lisätiedoista voisi olla apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 21:34

Itselläni meni viikon budjetti parissa päivässä, eikä ollut mikään ihan pieni. Kaikki oli perhanan kallista ja kun liikuin siellä asuvien suomalaisten kanssa jotka halusivat esitellä yöelämää joka yö niin arvaahan sen. Tuo 50e päivä ei riittänyt itselläni alkuunkaan vaikka asuminen oli ilmaista kaikki muu erittäin kallista. Levyliikkeistä (esim.Virgin) tekee sellasia löytöjä että jo siellä palaa aina monta kymppiä/käynti.

Lähteet:
Oma London reissu villistä nuoruudesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 21:39

lontoo ei ole halpa paikka , joten tuplaa se summa , jonka olet aikonut ottaa mukaan, niin ei tarvitse loppupäivinä nähdä nälkää ja on hauskaa loppuun asti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 00:16

Kaikki riippuu siitä minkälaisen viikonlopun haluat viettää?
Mutta jos lasket 300€ päivälle niin luulisin riittävän pikkuisen parempaakin menoon, mutta laske, että kaikki on kallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 04:04

Jos rahaa on ja luottoa, niin reilusti mukaan , kyllä loput jaksaa kotiin kantaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 08:34

Tuosta sain sellasen käsityksen,että menet parempaan ravintolaan ,se maksaa siellä niin paljon ,että voit varata viisin kertasen rahasumman, kuin jos menet suomessa ravintolaan.Lontoo niin kallis paikka ,itse kävin oppimassa kantapään kautta,en päässyt siellä muualle syömään ,kun pizzerioihin ,ja hampurger paikkoihin,sekä räkäisiin pupeihin,kun rahat ei riittänyt.Jos suomessa kulutat 1000€ viikossa ,niin varaa sinne 5000€ ,tuo loput takaisin jos jää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 08:56

Olen visiteerannut Lontoossa pari kertaa. Tyyristähän siellä on .
Täällä hyvä sivusto:
www.londontown.com/index.phtml

Enlantilainen keittiö ....hm hm, sitähän ei varsinaisesti ole. Paitsi fish and chips.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 09:54

Lontoo on kaikin puolin kallis paikka.Kun kävin sielä viimeksi,budjettini oli 100 puntaa päivässä,mutta se ei oikein riittänyt.4:n päivän reissuun meni 700 puntaa.