Muniko kukko munia viimeyön aikana?Meille oli muninut 6 munaa vanhaan hattuun.

Avainsanat: pääsiäinen muna

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.04.2009 - 16:30

Nyt tuli mulle tietoon ihan uusi perinne: kukon muninta pääsiäisenä.

Tähän asti hammaskeiju on tuonut rahan tyynyn alle, jos sinne on jätetty irti lähtenyt hampi ja kukko on muninut aapiskirjan väliin aina kun on opeteltu lukemaan.

Jos vielä ensi pääsiäisenä henki pihisee, niin kukko munii meilläkin.

Kysyjän kommentti

Kyllä hätätilassa koiraskin poikii,ja kukko munii,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.04.2009 - 10:54

Ei ole muninut kukko, kana yleensä munii. Eikä sekään nyt muninut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.04.2009 - 10:54

Meillä oli pupun syli täynnä ah niin ihanan makuisia munasia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 10:54

Aivan ihanaa sinulle!Minulle ei kukko muninut yhtään munaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 10:59

ei olut muninut, mutta jokin oli kylläkin jo munitut syönyt, kun munakulhossa on vain yksi suklaamuna..hm..ihmetteelee tai ei, kun oli väkeä kuin vinkkiläs katei..niin oiskin ollut ihme, jos ois munakulhossa vielä munia ollut jäljellä..heh..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 10:59

Tipuset vaan nokat syrjällään pääsiäisheinäpellossa, mitähän lienevät öiseen aikaan puuhailleet.
Ei munia eikä kukkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.04.2009 - 11:03

Tuollaista tapahtui meillä vain silloin, kun lapsi oli pieni. Olen jättänyt ne kotkotukset pois elämästäni aikaa sitten. Ihme, ettei teidän kissa syönyt sitä kukkoa munintapuuhissaan. Hyvää pääsiäistä ja makoisia munahetkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 12.04.2009 - 12:00

Kuusi munaa ilmestyi tännekkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 12:00

Eipä muninut kukko, mutta nyt lähden keittämään munia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 12:21

ei muninut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 13:43

Ei kukot, ei kanat, ei puput muninunna, muniikohan ne vaan lapsille? Ite laitoin ain pojillein, perinnettä noudattaen, pumpulilla vuorattuun kippoon ensimmäisenä pääsiäispäivänä vähän isomman satsin näit munei/karkkei ja piilotin ne, milloin mihinkin, ja he sit aamulla ettivät niitä, toisena pääsiäispäivänä sitten ne rippeet mitä jääny ostoksistain laitoin taas piiloon, näit tietty vähemmän silloin, mut ilonen yllätys heille, et munihan se kukko viel toisenakin päivänä, tätä perinnettä he nyt kotonaan jatkavat, itekin tykkäsin siit lapsena, oli niin jännää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 14:16

Kukko muni suklaisen joulupukin tyynyni viereen ja olo on hieman hämmentynyt :D

Illalla puhuttiin ystävien kanssa erilaisista pääsiäis-, joulu- ja ramadan perinteistä kotimaissamme ja isännälle tuli näköjään hinku leikkiä pääsiäiskukkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 16:35

Pääsiäispupu niitä karkkeja jemmaa ympäri pihaa ja puskia
(säästä riippuen vaihtoehtoisesti sisätiloihin).

vaan eipä ollut tänä vuonna tehnyt, taitaa olla niin, että vain alle metrin mittaiset löytää niitä jemmoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 17:23

Kana munii ja kukolta löytyy ne munat. Yksi riitti, ei tyynyn alta ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 22:48

Pari tossa pöydällä ollut jo viikon päivät, mistä lie tulleet mutta ei ole vielä kukaan imaissut niitä lärviinsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 00:55

Kyllä kukko munii, mutta vaan pääsiäisenä näitä erikoismunia. Amerikassa pääsiäispupu tuo ne munat kotiin ja piilottaa pihalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 11:50

Kukko muni pääsiäisyönä ison puisen suklaamunan, jonka sisällä oli tipu ja suklaajänis. Tyynyn omistaja oli kaksivuotias Coral, esikoistyttärentyttäreni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 12:56

Meillä ei ole kukkoa eikä myöskään kanaa. Tietojeni mukaan se on kana joka munii.