Kuinka saa pitsaan rapean ohuen pohjan?

Teen yleensä ite pohjan ja siit tulee pehmee.Vaihtelu virkistää ja maistoin Ristoranten pitsaa.Ai jummi ku oliki hyvää ja se rapea ohut pohja (niiku mainostavatki)...mite ne tekee sen??

Avainsanat: pitsa pitsapohja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.04.2009 - 20:40

Ite käytän veden sijasta Wishy-vettä, sillä tulee rapsakampi pohja; kädenlämpönen vissy, tuorehiiva, öljy suola ja vehnäjauhot, ja antaan nousta, täst reseptist oon pitänyt jo parikymment vuotta,

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 11.04.2009 - 20:59

Kauli se ohueksi. Jos jää liian paksuksi, siitä ei tule rapeaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2009 - 21:11

Tuo jonin13 respti toimii hyvin ja kun kaulit sen ohueksi niin rapeeta tulee, olen tässä itsekin aloittelija pizzan teossa, mutta ehtiny muutaman erilaisen pohjan kokeilemaan ja tää on kuin olisi pizzeriasta haettu kun on ohut. Tosi hyvää ja sitten omat täytteet siihen !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2009 - 21:22

Kaulii ohkaseksi pohjan ja paistaa tarpeeksi kuumassa uunissa...Täytteitä oman maun mukaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2009 - 23:55

Huomasin ,että gluteenittomilla jauhoilla saa hyvän rapean pohjan,kunkaulii vielä oikein ohueksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 07:04

Ohueksi kaulimisessa on se salaisuus ja että ei laita liian paksua täytekerrosta. Paistuu siten pohjakin hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 08:37

Ostamalla valmiita pitzanpohjia,näin ratkaisin tämän asian.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 09:31

Mitä ohuemmaksi kaulit pohjan ja paistat pizzan 230 asteessa noin 15 minuuttia,sen rapeampi pohjasta tulee.Oma kokemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.04.2009 - 09:50

Laitat vain jauhoja, vettä, suolaa ja leivinjauhetta ( ei siis hiivaa, eikä kuivahiivaa) ja pyörittelet (et kauli) taikinasta jauhojen kanssa hyvin ohuen levyn. käytä prosesissa riittävästi jauhoa.
Näin saat samanlaisen pohjan kuin pitseriassa.
Sitten paista pitsa pelkällä pellillä ilman leivinpaperia.
Huom.
Oikeassa pitsassa on siten korkeintaan kaksi täytettä .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 11:03

Ennen kaikkea uuni pitää olla kuuma,ainakin 230c