Naapuri tamppaa ulkona mattoja,vaikka on Pitkäperjantai.Onko se mielestäsi sopivaa?

Hänelllä on joka perjantai siivouspäivä ja vaikka se osuisi mihin pyhään tahansa,mattoja hakataan vimmatusti.Kaikein harmittavinta on,kun se osuu jouluaattoon.Pidän itse tätä toimintaa sivistymättömänä,mutta hän ei näe siinä mitään ongelmaa.Rassaa naapurisuhdetta.

Avainsanat: siivoukset juhlapyhinä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.04.2009 - 15:57

Ei minun mielstäni ole sopivaa. ei nyt ole mikään välttämättömyys siivota. minä imuroin vasta huomenna.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 10.04.2009 - 15:51

mielestäni tämä ei ole laisinkaan sopivaa! sano hänelle että muista pyhittää lepopäivä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 15:57

Hakkasin halkoja,naapuri sahasi puita nurin, onhan linjaautokuskit,sekä monet muut töissä,ei mitään väliä milloin työt tehdään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 16:16

Eipä tämä nykyaika enää kunnioita sen enempää vanhempiaan kuin lepopäiviään. Ja se on sitä kehitystä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 16:19

Monessa ammatissa tehdään töitä yötäpäivää ja pyhää ja arkea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 16:21

on sopivaa.. mäkin rupeen kohta siivoomaan ku tulee vieraita huomenna

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 16:29

Mielestäni on sopivaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 16:49

Ei minusta se ole sopivaa, ihmisille olisi annettava pyhä rauha, mutta nykyaikana tehdään mitä halutaan ja mihin aikaan vaan, muutama vuosi taaksepäin meidän naapuri hakkas niitä mattojaan 2 aikaan jouluaattona, joka on jo hiljentymisen aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 17:14

Eihän se sopivaa ole. On varmaan korvien-välissä vikaa,jos ei muu päivä sovi kun perjantai....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.04.2009 - 17:16

Ei ole sopivaa mun mielestä. Onhan noita muita päiviä siivoamiselle. Esim. huominen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 17:17

Niin, monessa ammatissa toki tehdään työtä joka päivä mutta se on aivan eri asia, ei sitä voi tähän rinnastaa ollenkaan. Osoittaa suurta typeryyttä siivota juuri nyt. Vuodessa ei ole kovinkaan montaa päivää jolloin ei ole järkevää siivota - tämä on yksi niistä harvoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.04.2009 - 17:20

Osoittaa suurta typeryyttä kytätä naapureitaan.
Tämä pitäisi olla vapaa maa .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.04.2009 - 17:33

En näe tässä mitään sopimatonta. Sinulle tämä pyhäpäivä on tärkeä, mutta naapurillesi ei. Keskity siis itse viettämään rauhassa oma pyhäpäiväsi naapurin kyttäämisen sijaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 17:38

Kyllä mattojen tamppaamisen kuulee ilman kyttäystäkin. Surullista, ettemme arvosta kauniita tapoja tai varo olemasta pahennukseksi lähimmäisillemme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 17:44

Voisihan sitä tietty sen verran muuttaa sitä siivouspäivää, ettei ihan pitkäperjantaina tarvitsisi tampata mattoja. Muuten kyllä mielestäni sisällä voi siivota niin paljon kuin haluaa ja milloin haluaa. Muuten mattojen tamppaustahan ei edes suositella, koska paremmin asian tietävät sanovat, että se katkoo langat matoista. Itse en kyllä ole mikää himosiivoaja enkä siten myöskään koskaan tamppaa mattoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 18:01

No itselleni sillä ei olisi väliä, omapahan on asiansa. Itse ajattelen asiaa niin että jos tulee pyhä aikaisemmin, siivoan myös aikaisemmin..eli eilen olisi ollut mattojen tamppausta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.04.2009 - 18:03

Minusta siinä ei ole mitään vikaa.. Onhan monet töissäkin pyhänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 18:12

Vaikutta käytännölliseltä, ei tungosta mattotelineellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 18:15

meillä on kyllä yhtiöjärjestyksessä kielletty mattojen tomuttaminen pyhinä ja yleisinä juhla- ja vapaapäivinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 19:06

Mun mielestä se on ihan ok. Eihän se mattojen tamppaus yleensä vie kovin pitkää aikaa, ja mitä matot tuulettumassa haittaa. Jos se noin kovasti sinua haittaa, niin miksi et mainitse asiasta nätisti naapurillesi? Minun mielestä ihmiset valittaa ihan mielettömän pienistä asioista ja yleensä ihan väärälle taholle tai väärässä paikassa. Minäkin siivosin tänään, tosin en tampannut mattoja, koska niitä ei ole kisukultien takia. Ehkä naapurisi ei ehtinyt siivota aiemmin. Miksi suotta rassaat itseäsi tällaisella? Mene vaikka lenkille siksi aikaa tai pyydä naapuri kahville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 19:14

mielestäni ok..meilläkin tänään siivoskeltiin, tiskiä ja sen semmosta..sen verran tietty kunnioitetaan ettei imuroitu vaan lakastiin ja pyykkiä pesen kuitenkin vasta huomena. naapurikin porasi seinää tai jotain muuta....ei se meitä häirinny..ja kohta meen pesemään wc:n ja sen jälkeen suihkuun...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 19:19

Minä käyn töissä toisella paikkakunnalla ja ajomatkoihin menee tunti molemmista päistä. Työ vie kaikki mehut, joten ainakaan iltaisin en jaksa siivota. Niinpä siivosin kunnon pääsiäissiivouksen viime viikonloppuna ja tänään vaan imuroin ja pyyhiskelin vähän pölyjä. Yleensäkin voin siivota vaikka sunnuntaina, mutta mattoja en kyllä paukuta pyhänä, vaikken itse mitään eroa pyhällä ja arjella teekään. Mielestäni on kuitenkin syytä kunnioittaa muiden pyhänviettoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 19:43

meillä noi jutut on yleensä keskusteltu naapureiden kanssa valmiiksi ennenkuin ketään alkaa rassaa (ja kaupungin järjestyssäntö pistää ne olennaiset rajat)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 19:56

Hyvä vapaapäivä siivoamiseen.) en itsekkään istu "kädet ristissä" vaan touhuilen kaikenlaista. Siivominen siis ihan ok. Tietty se jos se on niin äänekästä, että häiritsee naapureita niin keskustelu keskustelu ja taas keskustelu ao. ihmisen kanssa on silloin paikallaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 22:12

Nykyajan ihmiset ovat hyvin itsekeskeisijä,ei ajatella,kun itseään,eikä kunnioiteta toisten arvomaailmaa.Meillä pyhitetään pyhät silloin ei siivota eikä pestä pyykkiä,näin on ollut silloinkin,kun olin vielä vuorotyössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2009 - 20:17

Joo mei talos oli kans joku joka tamppas mattoja,aattelin iteksee et ei siinä paljo järki päätä pakota ku pyhä päivänä tamppaa ja etenki ku ei oo ihan tavalline sunnuntai vaan pitkäperjantai.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 18:16

On!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2009 - 12:57

Se on silloin siivottava kun vapaata on...
Itselläni se osuu usein sunnuntaihin joten pakko pyhänä tehdä kotitöitä ellei halua asua läävässä.