Voiko kolibri syödä mehiläisen????

Avainsanat: kolibri

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.04.2009 - 18:07

Kolibrit eivät syö mehiläisiä.Tukehtuisivat pahasti jos menisi nokkaan, eikä mehiläinen mahdu kurkusta alas.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.04.2009 - 18:07

Eikös kolibrit pitkällä nokallaan kukkasista mettä ota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 18:21

Ei ehkä maistuisi hyvältä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 18:22

kai ne vahingossa voisi.. niinku mäkin söin joku pikkuampiaisen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 18:23

kyllä se ainakin periaatteessa on mahdollista ja varmaan joskus niin tapahtuukin
____

Kolibrit imevät pitkällä nokallaan sokeripitoista mettä kukista. Ne suosivat erityisesti punaisia kukkia, kuten onnenkäpyä (Justicia brandegeana), verenpisaroita (Fuchsia sp.) sekä useita pipoja (Penstemon) ja kämmekkäkasveja (Orchidaceae). Kolibrit ovat näiden kasvien tärkeitä pölyttäjäeläimiä. Useimmat lajit syövät myös hyönteisiä, joista ne saavat tarvitsemiaan muita ravintoaineita.

-wiki-

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 18:23

Voi olla pikemminkin toisinpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 18:50

Siinä se menee mehiläinen muiden sittiäisten joukossa ja sitten taas mettä päälle ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 18:57

Eikai nyt niin pieni pysty tuhkehtuuhan kolibri raukka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 19:05

Mettä se imee ravinnokseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.04.2009 - 20:18

Syö kyllä hyönteisiä, mutta ei kai sentään mehiläisiä. Sehän on niin iso. Mesi taitaa olla se pääravinto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 21:13

Yleensä mettä, mutta on myös useita kolibrilajeja, jotka syövät hyönteisiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 21:49

nälkäänsä popsii alvariinsa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 12:55

En usko. Mutta voi kait vahingossa sen tehdä. Mutta voi kyllä juuttua sen kurkkuun jos kokonaisena sen suuhunsa pistelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 16:12

Kyllä voi syödä kuolleen mehiläisen.Se nokkii siitä pikku palasia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 23:14

Ei taida kuulua ruokavalioon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 10:37

Jättimehiläinen voi syödä oikein pienen, minikolibrin ;=))