Oli tai ei televisiosssasi tekstiteeveetä, niin katotko silti netin kautta tekstitelkkua?

Jos olet kokeillut sitä (netin kautta), mitä hyötyjä/eroa on netin text-tv:n/telkkarin teksti-tv:tä verrattuna mielestäsi? Ja käytätkö usein/päivittäin/mitkä sivut käyt läpi, jne??

Avainsanat: teksti-tv netti tv ero

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.04.2009 - 22:33

Tälläkin hetkellä seuraan siitä Liverpool-Chelsea peliä.
+ Nopeus, alasivut helposti.
- Joskus maininta "tätä sivua ei saatavilla". Eli ihan kaikki sivut ei siellä ole.
Uutiset 100, sekä urheilu 200- lähinnä ja päivittäin.

Lähteet:
www.yle.fi/tekstitv/html/P681_01.html

Kysyjän kommentti

Monipuolisesti käytetty netin teksti-TV:tä siul, suht koht sama kuin telkkarissakin mua alasivujen kautta pääsee nopeammin eteenpäin, ite seuraan urheiluituloksia, veikkauksia, ilta-sanomat, ajankohtaisia uutisia, ajankohtainen sää//tiesää, sivu 411, etelä-suomi, vaihtuu tieto täs kait noin 15-20min. välein, joten tarpeellista ainakin talvella käyttää tätä tietolähdettä, jne. jne. tosi kätevää.
Kiitos kaikille oikein hyvistä ja monipuolisista vastauksista myös:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.04.2009 - 22:28

en käytä oikeastaan ikinä tekstiteeveetä. eilen sattumalta painoin nappia mistä meni tv tekstitvlle ni selasin sit siinä viihdeuutiset.. et en muuten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 22:32

En katso netin kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 22:33

kyllä katon.. kaikki sivut tulee heti eikä tarvi odottaa silleen ku telkkarissa.. ja muutenkin käytän enemmän konetta ku telkkaria joten se on helppoa

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 08.04.2009 - 22:57

Mie katson aina netin kautta..Parempi vaihtoehto minulle.
Ei ole niitä rasittavia odotusaikoja mitä telkun teksti-tv:ssä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 23:02

Harvoin tule katsottua tietokoneelta. Minulla on hyvä ja nopea teksti-tv digiboksissa. Katsonkin teksti-tv:tä aika paljon. Useimmat ohjelmat eivät oikein sytytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 23:09

Vain tv:sta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 23:12

Samat kuin yllä, nopeampi, kätevämpi, lisäksi sanoisin Avaa pikkuikkuna -toiminto, jolloin voi jatkaa muuta työskentelyä, Sivuluettelo (pdf) ja kun klikkaa Tekstiversio, niin voi kopioida tekstin leikepöydän kautta talteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 23:27

No vähän on tullut malliksi kurkittua, ei ole vielä tarttunut tavaksi. Hyvältähän se vaikutti tuon jo monesti mainitun nopeutensa ansiosta ja tietysti myös se että paljon enemmän istun koneella kuin tv:n ääressä, eli paremiin se on niinkuin 'käsillä' tässä netissä. Ehkäpä piankin vakiintuu tavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.04.2009 - 23:40

Ei ole tullut katsotuksi kummastakaan. En mielestäni tarvitse sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 00:25

vilkuilen, lähinnä uutisseurataa, aina siltä välineeltä jonka ääressä satun olemaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 00:47

luen telkun txt -tv.tä joka päivä..uutisia enimäkseen..ja muita ..myös kylläkin luen netin uutiset sekä juorut..!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 01:16

Molempia käytän,useemmin kyllä digiboxin teksti tv:tä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 02:58

En katso netistä telkkaa, mokkulalla vähän huono katsoa. Tekstitelkun haen kanssa televisiosta itsestään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 03:15

Oikeastaan se on jota telkasta katsonkin ja ennenkaikkea urheilu tulokset ja uutis sivut mitkä kiinnostaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 05:49

En katsele kummastakaan, ei ole tullut sellaista tarvetta vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 08:22

Teksi TV,t katselen TV,stä netistä luen lehtiä ,ja sun muita juttuja,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 10:01

En tarvitse teksi-TV:tä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 15:33

Eeeei...kaiken löytää muualtakin ja huomattavasti miellyttävämmässä muodossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 21:41

Kyllä katson telkkarin kautta jos tarvii..