Pesetkö mattosi itse,vai käytätkö pesulassa.

Avainsanat: matot pesu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.04.2009 - 21:14

Aina kesäisin tehdään inventaario pestävistä matoista ja sitten Mäntysuovan kanssa kimppuun. Suurin osa matoistani on itse tehtyjä, joten osaan ne itse pestäkin.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.04.2009 - 21:15

Pienet matot pesen itse, olohuoneen isoja mattoja ei saa pestä, jos tahroja tulee poistan ne heti höyrypesurilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.04.2009 - 21:16

Melkeimpä ne mökillä tulee laiturilla jynssättyä mäntysuovalla ja porstalla ja järvessä huuhdeltua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 08.04.2009 - 21:20

Itse pesen aina kesäisin mökillä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 21:20

Isommat matot pestään pesulassa, on kätevä eikä se paljon maksa. Myös täälläpäin on semmoinen itsepesula kolikoilla toimiva. Pienemmät matot pestään kotona pyykkikoneella.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 21:21

Itse - pesulassa.
Täällä on pesulassa itsepalvelupuoli jossa saa matot myös kuivattua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 21:33

tosi harvoin mattomme pestään.. joten mmm.. luulen että osa ite ja osa pesulassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 21:39

Itse pesen; kuistilla - lattialankkujen raosta mäntysuopavesi valuu hiekkamaahan. Sitten märkä matto ulos orrelle kuivumaan. Tavassa sekin hyvä puoli, että en voi (lue: ei tarvitse) pestä/kuivattaa montaa mattoa samana päivänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 21:50

pesen ihan ite kesällä mattorannassa :) se vasta on hauskaa puuhaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 22:06

Itse pesen voimavirtapesurilla. Kyllä lähtee!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.04.2009 - 22:10

EN PESE MATTOJA OLLENKAAN KUN MATOT LIKAANTUVAT OSTAN UUDET. KOSKA YLEENSÄ LIKA ON SELLAISTA MIKÄ EI LÄHDE EDES PESULASSA.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 22:10

Odottelen yleensä kevään ensimmäisiä lämpöisiä päiviä ja jynssään matot pesutuvallamme ja siirrän ulos auringonpaisteeseen kuivamaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.04.2009 - 22:29

Molempia olen tehnyt. Nykyisin vähän hankalaa kulkuneuvon puutteen vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 23:00

itse.. tai isäntä painepesurillaan:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 23:02

Minä pesen pesukoneessa osan ja jotkut vien pesulaan. Olen minä painepesurillakin joskus mattoja pessyt kotipihassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 23:15

Sekä että

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 00:07

itse pienin käsin :) Maton pesu on mukavaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 00:31

vähän mattoja ja nekin sellaisia että paras pesettää (jos tarvitsee)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 01:30

Pesen omat sekä vanhempien matot. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 07:48

Pesen mattoja painepesurilla (ne matot mitkä kestävät sen ja loput pesulaan).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 09:55

Miesten hommia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 15:20

Itse pesen, nää matot kestää vain kovinki hellävaraista käsittelyä joten parhaiten uskaltaa itse. Valitettavan harvoin kuitenkin viitsii...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 09:11

Pesen itse

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 09:52

Pikku matot pesen itse mutta isot matot pesulassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 12:14

Kerran vuodessa (yleensä jouluks) pesulassa käytän, välil tuntuu, et se maksaa yht paljon kuin jos ostais uude matot, murinaaa... ennen kun oli niit räsymattoi, niin pesin möksäl rannassa, ja nytkin vielä painepesurilla kesällä, jos siihen pesuun sopivia mattoja on likaantununna..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 13:16

Me pestään mattomme kesäisin itse painepesurilla sillä lähtee tosi puhtaaksi matot. viime kesänä ei saatu mattoja pestyä huonojen ilmojen takia. ei olis saanut niitä kuivattua misään.