Mistä tietää ettei delfiini ole kala vaan nisäkäs?

Tein läksyjä ja siellä oli kysymys:mistä tietää, ettei delfiini ole kala vaan nisäkäs?

Avainsanat: kala vai nisäkäs?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.04.2009 - 19:13

Nisäkkäät (Mammalia) ovat tasalämpöisiä, selkärankaisia eläimiä, jotka yleensä synnyttävät eläviä poikasia, joita emot ruokkivat maitorauhasten erittämällä maidolla nisiksi kutsuttujen rakenteiden kautta. Nisäkkäiden ominaispiirre on myös se, että raskausaikana emon elimistöstä siirtyy happea ja ravintoaineita sikiölle istukan kautta.

Delfiini täyttää nämä nisäkkäiden tunnusmerkit

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 07.04.2009 - 19:11

Eikö ole vähän epistä että teetät muilla läksysi. Paremmin sen myöhemmin muistat kun otat itse selvää. Tutki vaikka googlen kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 19:11

Koska se imettää poikastaan. :) Kalat eivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 19:16

Nisäkäs synnyttää eläviä poikasia, siitä sen tietää...

Lisätty: 07.04.2009 - 20:40

Maailman suurin nisäkäs sen sijaan on sinivalas, joka kasvaa yli 30-metriseksi. Mikä on nisäkäs? Tuohon kysymykseen moni varmasti luulee tietävänsä vastauksen. Nisäkkäiden määrittely ei kuitenkaan ole helppoa, niin kovin monimuotoinen tuo eliöryhmä on: ruumiinrakenteita on erilaisia, samoin ruumiinlämpötiloja, kaikilla nisäkkäillähän ei ole edes nisiä. Alalajea on on noin 19.
Muistelin tuos varsinaises vastauksessain, mitä opettaja kertoi aikoinaan, ei ollut tarkotus johtaa ketään harhaan, sortsi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.04.2009 - 19:31

Delfiini imettää poikasia. Siitä tietää, että se on nisäkäs. Sillä on nisät.

jonin13, mitenkäs käärmeet jotka synnyttää eläviä poikasia. Eihän ne ole nisäkkäitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 19:37

Ei ole yksin kertainen juttu, katso vaikka:
www.nisakkaat.fi/artikkelit/...php#luokat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 19:52

se imettää poikasensa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 20:04

Delfiini synnyttää poikasen ja imettää sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 20:43

Onhan laulukin delfiinin pojasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 21:06

nisät

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 08:41

Koulussa on varmasti asia opetettu.Oletko ollut silloin kuulolla?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 08:48

Sillä pääsee jo pitkälle kun ymmärtää että nisäkäs imettää poikasiaan...
Ja taitaa olla aina emo...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 13:56

Ota sanasta nisäkäs pois käs,ja muistat aina mikä ero on nisäkkäilä ja muilla eläimillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 15:15

Imettää poikasiaan.