Ette tekään taida käyttää (polku)pyöräillessänne kypärää? Onko jollekulle ollut siitä (siis käytöstä) konkreettista hyötyä?

Avainsanat: pyöräilykypärä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.04.2009 - 00:16

Kylläpäs käytän - ja hyötyäkin on ollut

Kolmisen vuotta sitten väsyin kuuntelemaan ruokakunnan valistuneempien jäsenten jatkuvaa naputusta ja ostin ensimmäisen pyöräilykypäräni (ja aloin myös käyttää sitä).

Kuukautta myöhemmin ajoin aika reippaassa vauhdissa kolarin rusakon kanssa, paniikkijarrutus ja lensin siitä kuin leppäkeihäs ja putosin suoraan päälleni asfaltille. Upo uusi kypärä halkesi, itse selvisin muutamalla naarmulla. Pyörään tuli kaikenlaista pientä korjattavaa. Kolarin toinen osapuoli (rusakko) livisti paikalta, muistoksi jäi vain muutama karvatuppo etupyörän keskiöön.

Kokemuksesta vedin sellaisen johtopäätöksen, että menin ostamaan uuden kypärän.
(Siitä ei ole ollut vastaavaa hyötyä)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 23:50

Ei ole lapsuuden jälkeen tultu käytettyä.
Tiedän että olisi vain ja ainoastaan fiksua sitä käyttää, olen kait tyhmä sen asian suhteen.
no nyt ei ole pyörääkään, niin eipä ole tarvetta ostaa kypärääkään.
aikoinaan kun tosiaan käytin niin eipä siitä koskaan ollut hyötyä juurikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 00:23

Kyllä jos ajan polkupyörällä, niin kylän suurin kypärä on päässä!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 00:49

Mulla on ei suurin,mutta kypärä päässä.Kummasti senkin käyttöön on tottunut,ensteks meni pari vuotta ettei "kehdannut",mutta siitä se alkoi ja kuten valperi valistuneesti kertoi,saattaa olla jopa hyödyksi ja suojaksi pääkopalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 01:22

Jos puolisollani olisi ollut kypärä, hänen ei ehkä olisi tarvinnut kestää erinäisiä leikkauksia, kallovetoa ja hermokipuja ynnä lievää halvausta 27 :ää vuotta kaaduttuaan polkupyörällä soraisessa mäessä.

Minulla on aina kypärä päässä ja siihen tottui helposti. Mutta asennevammaisia on: vastaani polki murkku, tietysti ilman kypärää ja loihe lausumaan:"Potta päässä, järki jäässä."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 01:28

en vielä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 01:39

Jos pyöräilisin,ni käyttäisin.Ohan käytettävä kypärää,jos ratsastaa tai rullaluistelee yms,miksei käytettäs kypärää??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 02:01

Muistinpas! Olenhan minä ainakin kerran pyöräillyt, vaikka yleensä ei juuri tule pyöräiltyä, mutta sillä kerralla kaveriporukassa (n. 200 miestä), kaikilla oli kypärä.
Ja vielä teräksinen. Varsinaista hyötyä ei siitä sillä reisulla onneksi ollut, ainakaan siinä mielessä, mihin se alunperin on tarkoitettu.
Tuon retken jälkeen en ole pahemmin pyöräillyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 04:48

Ei minulla ole pyöräily kypärää ,mutta jälkikasvulla on kaikilla, minä olen vähän tyhmä tässä asiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 06:17

Täytyy tunnustaa etten käytä, pitäisi kyllä. Minnuu ahistaa, hiostaa ja aivotoiminta hidastuu kypärän kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 07:00

Kypärä on hattuhyllyllä, en ole käyttänyt sitä pyöräillessä, rullaluistellessa kylläkin käytän.
Ehkäpä alankin käyttää, muutan keskustasta 3 km päähän huhtikuun lopussa, ja alan enemmän fillaroida.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 07:00

en käytä kypärää :/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 08:09

Kyllä käytän,vaikka en vielä törmännyt mihinkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.04.2009 - 08:38

Ei ole kypärää, mutta mitä sillä tekisinkään, kun ei ole pyörääkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 09:00

käytän kesällä pitkiä matkoja pyöräillessä. Kun on hyvä ja sopiva kypärä, sitä tuskin huomaa päässään:) Suosittelen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 09:38

Käytän säännöllisesti, mutta ei ole vielä hyödyt konkretisoituneet. Mutta parilla työkaverilla on luultavasti pelastanut pahoilta vammoilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 09:51

Kun pyöräilykausi käynnistyy,olemme päättäneet ostaa kypärät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 09:56

on jo ollut ainakin , noh huh varmaankin 15 v ja aina käytän..onneksi ei mitään ole tapahtunut , jotta voisin kertoa jotain ...ja hyvä että valpperillakin oli, kun kolaroi pupujussin kans..joten ottakaapa opiksi...ja käyttäkää sitä kypärää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 10:57

potta päässä poljen (painostettuna) , ehkä sittenkin olen valistunut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 12:04

Valitettavasti en, vaikka juuri nyt pitäisi olla esimerkkinä.
Kypärä on pakko olla päässä, mutta mutta...