Mitä mieltä Prahasta? Millä lensitte/ missä yövyitte?

Avainsanat: praha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.04.2009 - 16:43

Hyvät fiilikset minullakin. Parilla läpikulkumatkalla olen yöpynyt (pari yötä) ja kerran okein lomaillutkin viikon verran. Sinne varmaan seuraavan kerran kun rupeaa ihmettelemään että mihis nyt ...

(lentoja ollt Finnair, Lufthansa mahdollisesti joku muukin ... lyhyt matka yhtiöllä ei niin isoa merkitystä)

Ihan keskustan tuntumastakin löytyy kohtuuhintaa pikkaisia, vaatimattomia hotelleita joissa ihan mukava yöpyä, perusjutut kunnossa)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.04.2009 - 22:36

Todella mielenkiintoinen kaupunkilomakohde, suhteellisen lähellä, kohtuullisen edullinen hintataso, ja monia matkavaihtoehtoja.

Itse lentelin Finnairilla (suora lento) ja yövyin keskitason hotellissa (hotel U Krize, )

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 22:44

En ihan hirveästi muista Prahan matkastani, mutta muistelisin että oli kyllä oikein mainio kaupunkikohde..ei ehkä parhammistoa, mutta ihan perässä tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 23:14

Upea kaupunki sen vähän perusteella mitä olen siellä majaillut. -93 lensin Thaimaahan Tsekkiläisellä lentoyhtiöllä ja halvin lento sisälsi kaksi yötä(!) Prahassa lentoyhtiön lukuun ja se sopi paremmin kuin hyvin. Hotellia en muista, tavallinen huone se oli.
Kuuluu ehdottomasti matkasuunnitelmaan, jos vielä joskus jaksan lähteä autolla eurooppaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 00:56

Muutama kerta tullut käytyä. Todella mielenkiintoinen ja kohtuuhintainen kaupunkikohde, löytyy historiaa ja elävää nykypäivää ympäri vuoden. Finnair suorilla ja matkatoimistoilla ihan kohtuuhintaisia tarjouspaketteja (vaihtoehtoisiain matkustustapoja tarjolla)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 01:31

Kymmenkunt kertaa olen siellä vieraillut ja keväämmällä taas, eri lentoyhtiöitä ja eri hotelleja Vaclavin aukion hotelleista alkaen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 04:53

Olen kerran käynyt, en erikoisemmin pitänyt, kauniita taloja ja vanhaa historiaa, mutta kristalli kaupoista pidin paljon ja uusi iso kauppakeskus oli juuri avattu silloin ,niin siellä viihdyin hyvin, kun on paljon eri maissa niitä historiallisia taloja nähnyt ei ne oikein enää kiinnosta.Ihmiset oli siellä vähän tylyjä ja kielitaidottomia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 07:17

Kaunis kaupunki. Olin talviaikaan v.97, ei liikaa turisteja. Finnairilla lensin, vuokrasin yksiön metromatkan päästä. Kentällä oli toimisto missä kuvakansio tietoineen vuokrattavista kalustetuista yksityisasunnoista, kaksi viikkoa siellä oli kiva asua tavallisessa kerrostalossa, vieressä oli ravintola mistä sai aamiaisen ja kaupungilla ruokailla milloin missäkin ravintolassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.04.2009 - 09:18

Mä en muista millä lensin, mutta nukuin vuokra-asunnossa oli oikein siisti.
Praha on oikein kiva kaupunki kannattaa mennä. Hyvänä päivänä sieltä ei haluaisi lähteä pois. (=

Lähteet:
oma pää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 09:53

Praha on mielenkiintoinen kaupunki ja lensin Finnairilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 11:01

Hotelli oli noin 10km päässä keskustasta, mutta saimme näyttöliput joilla sai liikkua kaikilla (bussi/raitsikka/metro) rajattomasti. Hotelli oli iso ja korkea, mutta en löytänyt sen nimeä enkä muista sitä nyt näin äkkiä. Aamiainen oli hyvä, aivan kuten suomalaisessa hyvässä hotellissa. Huone oli oikeastaan kaksio, jossa oli parveke.
Menimme sinne British Airwaysin koneella ja palasimme Finnairin koneella. Matka kesti vajaa kaksi viikkoa, mutta viihdyin niin hyvin että oli hieman haikeaa lähteä pois.. Ajankohta oli juuri ennen lomaryysistä ja jonoja ei ollut missään, siis kevät-kesä välimaastossa.
Yksi parhaista, ellei jopa paras paikka jossa olen ollut. Tarkoitus mennä uudelleen kunhan vain kaikinpuolin sopiva tilaisuus tulee. Suosittelen 10+.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 19:50

Tulin juuri eilen Prahasta. Aivan ihana kaupunki <3 Hotellimme oli vanhassa kaupungissa ja nimeltään Bellagio. Suosittelen lämpimästi. Pieni hyvätasoinen hotelli kävelymatkan päässä nähtävyyksistä. Ihmiset olivat ystävällisiä ja osasivat hyvin englantia. Finnairilla lensimme :) Joskus uudestaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2010 - 12:56

Oltiin vaimon kanssa viikon 12 siellä.

Lennettiin Finnairilla (olimme valitsemassa Tsekin lentoyhtiön, mutta varaushetkellä finnairilta tuli halvemmat lennot). Otimme siis hotelli+lennot paketin. Maksoi n.570€.

Meidän piti yöpyä Ave ketjun (paikllinen ketju) Sofia hotellissa, mutta meid't siirrettiin saman ketjun Denise hotelliin veden saanti ongelmien takia. (Asia selvisi minulle varmistaessani kaiken olevan ok, mutta kuljettaja (varattu hotellin kautta) olisi sen viimeistään kertonut). Hinta oli 28€/yö (Denisessä hinta oli 29€/yö, kun on + verran korkeampi luokitus. Eli siis 3+ luokan hotelli.

Pyhän vituksen torni on korjauksessa ja tekniikan museo on suljettu remontin takia, kesään asti.

Lämpötila oli +14-+20 jha satoi vain yhtenä päivänä ja yhtenä iltana. Loppuviikosta ilmestyi lehden alkuja puihin. Minun kannaltani hyvä, koska moni kuva olisi jäänyt ottamatta, jos lehtiä olisi puissa ollut.
Lisää vinkkejä saa halutessaan.