miksi niin monet nuoret juovat alkoholia?

yhessä yhteisössä joku 15v tyttö sano 'jee kohta on synttärit ja pääsee dokaamaan'. kuulostaa kamalalta.. ja viime kesänä joku tyttö oli joutunut kielikurssilta kotiin ku oli ryypännyt siellä.. ja monet minun kaveritkin juo joka viikonloppu. en voi ymmärtää.

en oikeen tiennyt mihin kategoriaan ois kuulunut..

Lisätty: 05.04.2009 - 20:51

oon samaa mieltä, että kun kielletään joku asia niin pakko se on tehdä.. mun äiti ei oo ikinä kieltänyt mua juomasta, ehkä siksi just en juo?!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 05.04.2009 - 19:01

Kaikki päihteet tulisi kieltää lailla, ja sanktiot niin rajuiksi, että loppuisi kerralla niiden myynti ja välitys sekä käyttö. Nollatoleranssi ja pienikin viisarin värähdys ja 25 vuotta pakkotyötä heti ilman armahdusmahdollisuutta. Kyllä alkaisi päihde ongelmat vähetä huomattavasti.

Kysyjän kommentti

asiaa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.04.2009 - 16:36

Huolestuttavaa, mutta todellista. En minäkään ymmärrä miksi nuorison täytyy yhä nuorempana juoda lärvit. Joidenkin lasten vanhemmat myös sallivat sen. Löyhä kuri?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.04.2009 - 16:45

Kuinkahan monen nuoren malli on opittu kotoa. Ei varmaan alkoholistivanhemmasta ole raittiusvalistajaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 16:49

Poliitikot ovat tehneet alkoholista luxustuotteen suomalaisille. Kallista ja himoittavaa ja kun harvoin saa, niin sitä sitten nautitaan "kunnolla". Toisin esimerkiksi italiassa ja ranskassa, joissa viini on arkipäiväinen ruokajuoma. Ei ole tarvetta kiskoa kaksin käsin, kun on janojuomaa jatkuvasti tarjolla.

Lähteet:
Luomu: Oma pää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 16:53

Valittavat että ei oo muuta tekemistä.
Netti ja brenkku, niinhän se monella menee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 17:04

Samoilla linjoilla rikun77 kanssa. Se houkuttaa mikä on kiellettyä. Tosin todellisuuden pako on usein taustalla humalahakuisuudelle. Kiire ja stressi saavat elämän epätasapainoon ja edes hetki on kiva huilata muissa maailmoissa. Mutta kun se ei auta pitkän päälle! Kyllä aivot saisi tyhjennettyä vaikka reippaalla juoksulenkillä mutta kun se ei ole trendikästä. Siinä markkinarako nuorisolle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 17:09

Luin äskettäin paikallislehdestä,että nuorten juominen on vähentynyt.Toivottavasti pitää paikkansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 17:11

Kaikkea pitää kokeilla ja kun kaveritkin juovat. Yksi merkki voi tietysti olla, että nykyajan nuorisolla on paha olla. Mutta niin tuntuu olevan monella aikuisellakin, joka on saanut "yhteiskunnan koneistolta tarpeekseen". Kännissä pahat ajatukset usein unohtuvat ainakin hetkeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 17:21

Samaa olen miettinyt, välillä tuntuu että omasta ikäluokastani olen ainoa joka ei juo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 17:33

luin kans että nuoret ovat kieltäytyneet alkon tuotteista..toivottavasti raittius tulee muotiin..ainakin alaikäsillä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 17:47

se on nyt "ajan henki" ja oikeasti, kun ei ole enää harrastemahdollisuukisa ja ulkoilutouhuja, eipä niillä sit mukamas muuta tekemistä ole. Ollaan liian isoja liian pienenä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 17:50

Se on se kokeilun halu,mikä on ihan väärin...Vuosia takaperin perjantai-iltaisin ALKON kulmilla lauma nuoria,ja haettivat juomia täysikäisiltä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 18:32

Huolestuttavaa todella.Mun mielestä kaljaa liikaa saatavilla,maksaa tuskin mitään.Pahaa tekee,kun lukioikäisillä(jopa nuoremmilla) kaljapullo huulilla aamu 9ltä bussipysäkillä odotellessa.Kait ainoa konsti olis,että oluet Alkoon ja sitä rataa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 19:22

Jaa a,en tiedä.Luulee esittävänsä koviksia??Tuntuu kyllä kauheelta,kun nuoret hengaa humalassa
kaupungilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 20:28

se on kyl ikävää et nuoret juo sillälailla ja melkeen joka vlp. raittiudesta pitäisi tulla muoti ja elämäntapa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 21:06

Kun eivät paremmasta tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.04.2009 - 21:06

Onko vanhemmat unohtaneet asettaa lapsilleen rajat. Vai vaaditaanko lapsilta ja nuorilta liian paljon liian nuorena. Väsyvät, turhautuvat ja voivat huonosti kaikella tavalla. Eivät saa olla lapsia ja nuoria, vaan astutetaan aikuisten kenkiin ihan liian varhain. Vika taitaa olla vanhemmissa ja kotioloissa.
ssatu, kun sinun kaverisikin juovat, niin kysy heiltä miksi he juovat. Ehkä saat aitoja totuudenmukaisia vastauksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 21:45

Suomessa on varmaan ajateltu kaikilla säännöillä ja verotuksilla kansan parasta. Ja saatu alkoholista kielletty hedelmä.

Maalaislääkäri Kiminkinen viime perjantaina televisio-ohjelmassaan kertoi, että miehille 1-2 ravintola-annosta ja naisille 1 annos päivittäin ei ole vahingoksi. Mutta koko viikon annokset juotuna esimerkiksi lauantaina on jo pahasta. Siis suomalaiset eivät osaa käyttää alkoholia vaan juovat sitä päihtyäkseen.

Ja nuorethan ilman muuta haluavat rikkoa rajoja ja kieltoja, jotka eivät ole heidän mielestään oikein.

Minulle tarjottiin kotona teini-ikäisenä lasi viiniä, kotona tehtyä....en ole koskaan nähnyt kotonani ketään omaistani humaltuneena...meillä ei juuri puhuttukaan alkoholista... lieneekö se syy siihen, että en käytä juuri ollenkaan alkoholia. Ei yksinkertaisesti tee mieli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 23:48

Edelleen - viisasten juoma; ei KERTA KAIKKIAAN sovi ... muille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 15:21

Kai se sitten on hauskaa heilua räkä poskella kännissä housut kintuissa ja kikattaa kaikelle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 20:50

Monilla ei ole elämässä muuta tapaa heittää vapaalle. Kertoo monenlaisesta pahoinvoinnista...