Mistä löydän erikoisen ja tyylikkään nimen tytölleni?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 04.04.2009 - 13:21

Mieti sukusi edesmenneitä naishenkilöitä, josko heillä jollakin olisi ollut hakemasi kaltainen nimi.
Ainahan on olemassa nimikalentereita.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.04.2009 - 13:18

Keksi itse.. Maya Shiloh

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 13:26

Kannattaa pitää mielessä että nimen on sovittava niin vauvalle, teini-ikäiselle kuin eläkeläisellekin.
( esim, jos antaisit nimen Pirpana, miltähän nimi kuulostaisi kun lapsesi olisi 80v. )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 13:49

Kirjastosta kannattaa käydä lainaan nimi kirjoja.

Yksi nimikirja harvemmista nimistä on eemu,ukri,amelie.
fi.wikipedia.org/wiki/Eemu,_...ri,_Amelie

tässä myös yksi linkki suomalaisiin etunimiin
www.etunimi.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.04.2009 - 15:29

Ei luulisi olevan vaikeaa, kun nimilistoja on vaikka minkälaisia olemassa. Mene nettiin etsimään, jos suvusta ei löydy perinteitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 16:26

Tämä perhekerhon hedelmäpeli systeemillä haettava nimi on melko hupaisa...

www.perhekerho.net/oppaat/ni...uvalle.htm

Naputtele aikasi tuota niin varmaan tulee hyviä nimiä eetteriin.

Lähteet:
www.perhekerho.net/oppaat/ni...uvalle.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 16:43

Idan linjoilla; menneistä suvun matroonoista kelpo nimiä; hirvityksiä nämä kulloisetkin muotivirrat: Binelja Peata Namiskuukkeli Afrodite Kuopankäkeläinen... ei sukunimessä siis vikaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 16:47

Omasta päästäsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 17:57

Lue almanakkaa,yhdistele nimiä ja muistele sukulaisnaisten nimiä.Oikea kyllä löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 18:48

amanda:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 19:30

Riippuu sukunimestäsi. Katso, että sopii sen kanssa yhteen, on tärkeää koulussa. Ja sekin, ettei nimellä ole ikäviä merkityksiä sillä kouluaika on lapselle henkisen kasvun aikaa ja minusta on erityisen julmaa antaa lapselle nimeksi jokin hyvin erikoinen nimi, että varmasti erottuisi porukasta ja jäisi yksin tai tulisi kiusatuksi. Ja mieti vielä kerran miksi nimen pitää olla erikoinen. Lapsesi joutuu kantamaan sitä koko ikänsä enkä minä ainakaan haluaisi olla esim. Creative Lahtinen vaan Liisa Lahtinen. Ja jos se erikoisuus on nyt must niin anna se toiseksi nimeksi, esim. Liisa Lisbeth Lahtinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 14:03

minusta nykyään on tosi nättiä nimiä lapsille. mutta jos minulla olis sama tilanne edessä min laittaisin tällaisen nimen tytölle: Jade Sara Emilia. mutta en tiedä kuinka sinä tästä nimestä pidät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 19:34

Aika paljon nykyään käytetään vanhoja nimiä..Tyyni-Meri ja Ilta-Rauha hauskat nimet.ja Aina-Ilona..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 15:30

joo vanhat nimet kunniaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 21:05

etsi eri maiden nimilistoista (löytyy mm. googlettamalla) jokin nimi, niistä löytyy melko usein myös suomalaisen suuhun taipuvia ja kauniin kuuloisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 14:39

Erica Josefina tai Tähti-Meri Tuulia kuulostavat aika makeilta nimiltä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2009 - 03:27

Mikä hyvänsä nimi käy, kunhan se ei ole alatyylinen. Nimi personoi aina henkilön, olipa nimi jo olemassa tai ei. Pääasia että nimi on lapselle sopiva. Joskus erikoisista nimistä on etua, joskus haittaa.