Mitkä kukat kukkii heinäkuun lopusssa-elokuun alussa? Koska pitää laittaa penkkiin kasvaas? Siis tällaisii niittykukkia tarkoitan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.04.2009 - 10:47

Tässä linkissä on paljon tietoa niittykukista...tarkoitatko tosiaan laittaa penkkiin niittykukkia? Jos on tilaa niin pieni joutomaa olisi mukava niittykukille ja ne kylväytyisivät itsestään seuraavaksi kesäksi.

www.suomenniittysiemen.fi/ni...tyohje.htm

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.04.2009 - 10:51

Älä ainakaan pujoa.
Kukkii elokuussa ja vielä joulunakin saa aivastella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 11:23

Apila kukkii ja niitä ja niittykukkia voi ostaa siemeninä esim.Prismoista.Kyllä niittykukkapenkki kaunis on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 13:46

Niittykukista Päivänkakkara on kiitollinen, siementää ja leviää itse ja kukkii kauan.
Voi kerätä siemenet talteen ja levittää muuallekin.
Mutta jos ei niittykukkia niin:
Katso Google kukinta-aika
Karpaattienkello 20 cm, Idänunikko 40 cm, Ukonkello 100 cm,
www.vigilian.net/Koti/puutar...rennat.htm
www.sarkanperennataimisto.fi.../p-h-l.htm
Jotkut ruusut kuten Kurtturuusu
www.viherpiste.fi/puistoruusut_.html
Kasvupaikka vaikuttaa kasvien valintaan
www.rakentaja.fi/index.asp?s...asvien.htm
puutarha.net/index.asp?s=/ke...sp?id=9833
puutarha.net/suorakanava/hak...button=hae

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 01:02

Peurankello kukkii pitkään ja on kova leviämään.Orvokit ne kestää pakkasiin saakka ja kukkii joka kevät aikasin toukokuussa tai kesäkuussa.