Pitääkö tietokone suojata jotenkin muutenkin,kun on palomuuri,virustorjunta,puhelin linkki,kone on tavallinen pöytäkone.En ymmärrä

Neuvokaa ketkä olette perillä asiasta.

Avainsanat: tieto turvallisuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.04.2009 - 10:04

jos kerran nuo voimassa ei muuta tarvitse,jos liikaa suoja toimia kone rupeaa takkuilemaan.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 03.04.2009 - 10:03

Ainakin sateelta ja putoamiseslta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.04.2009 - 10:04

Pakkaseltakin on hyvä suojata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 10:12

Eikä kesta suoraa auringonpaistetta ;)

Mutta jos sinulla on langaton yhteys, se pitää suojata salasanalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 10:25

Kyllä suojauksesi on riittävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 10:27

Ei tarvitse suojata muutoin, mutta tulee miettiä mitä milloinkin tekee. Jos kone varoittaa, että nettisivu haluaa ladata/ajaa jotakin koneellesi tai ottaa yhteyttä jonnekin, niin kannattaa mieluummin valita 'estä' kuin 'salli', jos ei tiedä mistä on kysymys.
Itse jo modeemissa on jonkinlainen palomuuri, joka estää koneen osoitetta näkymästä suoraan verkkoon päin: tällä hankaloitetaan ulkopuolisten tunkeutumisyrityksiä koneellesi. Lisäksi windowsissa on oma palomuuri. Se kannattaa yleensä pitää aina päällä. Toisaalta jotkut toiminnot (esim. yhteydenotot jollekin palvelimelle) eivät ole mahdollisia, jos palomuuri on päällä. Jos on erillinen ohjelma (esim. F-Secure), niin se yleensä ajaa windowsin suojausten yli (ja antaa itse paremman suojauksen kuin windows pelkästään). F-Secure havaitsee (vain) tunnetut virukset ja varoittaa epäilyttävän tuntuisista esim sähköpostien liitetiedostojen osalta.
Olisin tilanteessasi tyytyväinen, mutta varsinkin, jos jollakin sivulla tulee ilmoitus, että nyt kone haluaisi suorittaa jonkin toiminnon, niin mieti tuhannesti ennen kuin painat 'OK'. Yleensä tavanomaiset windows-, acrobat- tai Java- tms. päivitykset voit hyväksyä,. Äläkä avaa liian herkästi tuntemattomien (eikä aina tunnettujenkaan) lähettäjien epäilyttävän tuntuisia liitetiedostoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.04.2009 - 10:37

Pölyltä ja kahvin roiskeilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 10:55

Kassakaappi on turvallisin paikka, vaatii aika ison.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 11:30

Andek jo antoi täydellisen vastauksen;mulla on kaapeliyhtiön turvat(maksavat),mutta ensisivun latautuminen kestää ihmeen pitkään,en tiedä taisteleeko windowsin ja äffän turvat keskenään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 15:08

kyllä palomuuri ja virustorjunta mun mielestä riittää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 21:21

Nii ei kannata aukasta mitään mistä ei oo varma.Palomuuri ja virustorjunta riittää kyllä.