Onko sukunimesi yleinen vai harvinainen?

Omani aika harvinainen ja suojattu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.04.2009 - 22:17

Meillä on suvussa ollut tapana jo vuosisatoja tehdä enimmäkseen tyttölapsia, niin tuo nimenkantajien määrä ei oikein koskaan ole kovin suureksi päässyt. Parhaimmillaan tuossa 1900-luvun alkupuolella taisi löytyä samanaikaisesti elossa olevia noin 150, tällä hetkellä sinnittelee seitsemän.

- uhanalainen laji, anon erityissuojeluun pääsyä Saimaannorppien kanssa -

Kysyjän kommentti

Pitäsköhän munkin anoa erityissuojeluun?Meitä on vaan 21 joista 7 kuollut jo joten ei oo paljoakaan ja kaikki sukua keskenään....Suojattu nimi joten jos kaikki kuollaan pois,
ni sukunimeä ei saa antaa muille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.04.2009 - 18:27

Sukunimi naimakaupan myötä yleinen/tavallinen, etunimeä ei sitten taas löydy allakasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 18:31

Aika harvinainen, nimeä kantaa tällä hetkellä noin kymmenen elossa olevaa, ei suojattu (suomennettu päivälleen 120 vuotta sitten)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 18:31

Jäätyäni leskeksi 43-vuotiaana, otin edesmanneen isosisäni sukunimen. Olen ainut elossa oleva henkilö, jolla on se sukunimi. Sitä ei tarvitse suojata, virkamies tekee virheen jos antaa sen jollekkin muulle kuin suvun jäsenelle, eli sitä ei saa kukaan muu kuin suvun jäsen, sanottiin lääninhallituksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 18:31

Minulla on niin harvinainen sukunimi ettei muita samannimisiä ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 18:42

Hyvin yleinen on mulla

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.04.2009 - 18:42

En ole koskaan ottanut selvää, mutta nykyistä nimeäni löytyy pohjanmaalta sekä hämeestä eikä ne kuitenkaan ole sukua keskenään. Taitaa olla aika yleinen tosin erikoinen. Ensimmäinen kasteessa saatu oli sellainen joka oli suomennettu ja sittemmin suojattu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 18:47

Aika yleinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 18:52

Mulla tuiki tavallinen "virtanen",mutta isäni nimi olisis ollut aika harvinainen,rajan takaa.Aikoinaan en tullut vaihtaneeksi ja nyt...en viitsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 18:55

Sukunimi ei kovin yleinen, muytta ei harvinainenkaan; etu-sukunimiyhdistelmääni löytyy Suomesta "kuuklattuna" vain yksi lisäkseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 19:01

Mun sukunimi on tosi yleinen koko Suomessa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 19:02

sukunimeni jojka nt avioliiton kautta tullut on yleinen, mutta paikallisessa puhelinluettelossa olaan ainuat tällä pitäjällä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 19:09

Meitä on 85 elossa olevaa. Etu+Sukunimi kaimoja ei ole. Nimi ei ole suojattu, mutta on erittäin vanha sillä samannimisiä paikkakuntia on kaksi suomessa.

Lähteet:
Väestörekisteri ja karttapaikka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 19:20

Meitä on 34 kappaletta

Lähteet:
192.49.222.187/Nimipalvelu/d...lt.asp?L=1

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 19:24

Täytyy sanoa että harvinainen on meidän koko kunnassa ainostaan minä ja vaimoni.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 19:39

Aika harvinainen, alle 30 samannimistä löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 19:53

ei sitä kauheesti ole mutta kyllä sit on muillakin kun vaan mun sukulaisilla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 20:26

Aika paljon on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 20:31

Harvinainen on.Ei oo täl paikkakunnal kellään muul samaa paitsi iskäl.Joutuu kyl monta kertaa ain toistamaa ja sanomaa yhteen ei väliviivalla.Moni myös sanoo et ompa jännä sukunimi,mistä on peräsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 20:53

aika yleinen se näyttää olevan =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.04.2009 - 21:00

Suomessa harvinaisempiin kuuluva, mutta kyllä niitä täällä on jonkun verran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 22:01

Aika harvinainen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 22:31

semmonen puoliharvinainen, ei niin kauhiast suomessa ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 22:31

Tyttö nimeäni ei ole kovin paljoa,käytän tyttö nimeäni aviomieheni nimen lisäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 22:31

Harvinainen, kaikki samansukunimiset on sukua keskenään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 10:29

Alle 10 suomessa, joten ei ainakaan kovin yleinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 11:13

Aika harvin nainen sukunimi on minulla. Vaikka kun menee tampereella kujun ja suuntaan . Lempäälän suuntaan siellä kyllä lukee sellainen paikka kun on minun sukunimeni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 15:19

Melko harvinainen, väestörekisterikeskuksen nimipalvelun mukaan nyt on 157 elossa olevaa samansukunimistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 22:14

Nykyinen sukunimi on ihan tavallinen,mitä on paljon.
Tyttönimen sukunimi mikä oli,niin olemme kaikki sukulaisia. Ruotsalaisesta nimestä suomennettu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 02:30

varmaan mennee sinne harvinaisuuksien piiriin, koska joka paikassa (pankit, virastot ym) kysytään, et "onko sukua sulle se ja se"... ja meillä on ns. suljettu sukunimi eli kaikki sen nimiset jollakin tavalla sukulaisia keskenään.. väännetty ruotsinkielisestä nimestä suomenkieliseksi..olis ollu hienompi ruotsinkielisenä..:/

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 15:49

hyvin harvinainen. yhdellä suvulla ainoastaan maailmassa tämä sukunimi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 20:19

Ei mikään ihan yleisin muttei harvinaisinkaan, siltä väliltä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 20:55

En oo koskaan tavannut ketään kellä ois sama sukunimi, mutta kuulemma melko yleinen silti.