Minulla on koivuinen pöytäkalusto, joka on petsattu pähkinän väriseksi eli tummanruskeaksi. Miten uudistan kuluneen pinnan?

Pintaan on ilmestynyt vaaleita länttejä, ikäänkuin olisi ohut kerros maitoa. Miten saan ne pois? Onko mitään hoitoainetta, jolla kaluston voisi käsitellä?

Lisätty: 01.04.2009 - 10:51

Umpikoivuinen kalusto on ja massiivinen, joten voisi kyllä hioa ja lakata, mutta kun tykkään nimenomaan pähkinän värisestä ja muukin keittiön kalustus on pähkinän sävyistä. Pöydän pinta vaan on niin kovalla kulutuksella, että sitä pitäisi voida jotenkin huoltaa, että pysyisi kauniina.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.04.2009 - 10:48

Onko se umpikoivuinen pöydän kansi.
Eikö petsauksen voisi hioa pois ja antaa kauniin koivuvärin/pinnan tulla esiin, lakata.
Tai hiominen ja uudellen petsaus.

Tai kokeile mehiläisvahalla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.04.2009 - 11:31

Kyllä niitä petsilakkoja on erilaisilla sävyillä, hio ja petsaa uudelleen, koita ensin vaikka sinne pöytälevyn alle että on oikea sävy, osta pieni purkki vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 11:47

Höylää ja lakkaa, äläkä petsaile.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 13:38

Hio pinta huolellisesti hiekkapaperilla ja petsaa uudestaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 14:37

Samaa mieltä.Kannattaa hiota pinta huolellisesti ja petsaa uudelleen ja lakkaa pinta muutaman kerran venelakalla,Kestää kulutusta ja auringonsäteilyltä.Ja jos lakkaat pinnan kannattaa hiota pinta 240 hiekkapaperilla,niin tulee silee pinta. :) Sen jälkeen pöytä onkin kuin uusi! :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 17:54

kannattaakos sitä kaluste öljyä testata?