Tiedätkö kotikutoisia keinoja poskiontelotulehduksen hoitamiseksi?

Minulla on ko. tulehdus flunssan jälkitautina ja syön Amorion-antibiottia nyt kolmatta päivää. Paine silmissä ja poskissa ei vieläkään helpota ja huomenna pitäisi mennä töihin. Miten saisin oireet pois?

Lisätty: 01.04.2009 - 09:51

Lääkkeestä on kerrottu näin: Monenlaiset bakteerien aiheuttamat tulehdukset, jotka tavallisimmin sijaitsevat nielussa, poskionteloissa, välikorvassa, keuhkoputkissa, virtsateissä tai muualla elimistössä. Amoksisilliinia käytetään myös mm. borrelioosin ensioireiden hoitoon sekä häädettäessä mahahaavaa aiheuttavaa helikobakteeria pohjukaissuolen limakalvolta.

Amorion lienee siis ensimmäinen vaihtoehto, jota koetetaan. Kuinkahan nopeasti oireiden sitten pitäisi hävitä?

Avainsanat: poskiontelotulehdus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.04.2009 - 10:13

Huuhtele poskionteloita lämpimällä merisuola vedellä.. laimealla. Käyttävät sitä sairaaloissakin. Tuo mönjät pois ja parantaa. ecinaforsea suun kautta usieta kertoja pv, nostaa vastustuskykyä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.04.2009 - 09:29

Ajan myötä helpottaa, tuskin mitään poppakonstia on. Mutta eihän sairaana saa mennä töihin!
Onko mainitsemasi lääke monikirjoinen, jos se ei purekkaan tautiisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 10:48

Kuurin vaikutuksen näkee vasta sitten kun kuuri on loppu eli kaikki lääkkeet syöty. Kyllä töihin täytyy mennä vaikka lääkekuuri on päällä, kestää 9 tai 10 pv eikä koko aikaa tarvi sairaslomalla olla.
Voi yrittää höyryhengistystä eli kuumaa vettä esim. lavuaariin, pyyhe pään yli ja kasvot lavuaarin ylle. Hngität sitä kuumaa höyryä.Muttat jos on jo tulehdus tuo konsti ei yksinään auta, lääkekuuri tarvitaan. Aina ei mene yhdellä kuurilla ohi, joskus tarvii toisen.

Lähteet:
omat kokemukset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 10:55

Höyryttämistä suosittelen minäkin ja niitä nenähuuhteluita lämpimällä merisuola vedellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 10:58

Amoksisilliini on eräs laajakirjoinen penisilliini, vaikutus alkaa kun lääkettä kertynyt tarpeeksi elimistöön, sanoisin, että 3-4 päivää, nenäkannun käyttö, nenän niistämistekniikka: Aina pää alaspäin niistetään ja suljetaan toinen nenän sierain, jolloin syntyy painetta toiseen puoliskoon ja saadaan se tyhjenemään kunnolla (märkä/lima joka kasvaa bakteereita, kun hautuu ontelossa) ja sama toiselle puolelle nenua. Tämän tiedon sain KNK-erikoislääkäriltä (tosin myös häneltä kymmenisen punktiota, höh), samoin tämä lääkäri sanoi, että poskiontelotulehdus on ns. vakava sairaus, jolloin ihmisen tarvitsee todella levätä, ja viikon sairausloman hän kirjoittaa aina, eikä sekään aina ole riittävä. (mahd. jälkitaudit), toivon että paranet pian ja meitin napsulaisten ohjeista edes hiukka apua sulle:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 11:49

Suosittelen läkärin ohjeistamaa hoitoa, hyvin kotikutoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 12:41

Apteekista saa ostaa "sarvikuonon" jolla huuhdellaan röörit.Lääkäri suositteli tätä keinoa minulle ja se tepsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 12:45

lääke

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 13:42

Antibiootin olisi jo pitänyt tehota.Uudestaan lääkärille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 22:46

juu höyrytys on toimivaksi toditettu keino