Patti, mitä tehdä??

Minulla on vasemmassa ranteessa patti, jota särkee välillä ja siihen sattuu kun sitä painaa. Vanhenpani eivät ota sitä vakavasti, mutta minua patti häiritsee ja patti mulhahtelee ärsyttävästi kun sitä painaa kovaa.Mitä teen??

Avainsanat: patti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.03.2009 - 21:20

Joo patti pitää poistaa. Tilaa aika lääkärille, hän katsoo sitä, ilmeisesti se ei lähde pillereillä pois. Helppo juttu lääkärisi leikkaa sen pois, pääset samana päivänä pois. Voi olla että samalla saat sairaslomaa.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.03.2009 - 21:20

Jännetupen limapussi on turvonnut. Älä rasita rannetta, jottei kipeydy enempää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 21:22

Voit hoitaa pattia joillakin voiteilla. Seuraa sitä asiaa vielä vähäsen aikaa jos voiteet eivät tepsi on syytä kääntyä lääkärin puoleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 21:28

anna sen olla rauhassa:) vaaraton patti joka voi tulla esim. paljosta kirjoittamisesta .. sisällä limaa. Lääkäri voi kyllä puhkaista sen ja puristaa liman pois mutta voi kasvaa uudestaan jos rasitus jatkuu:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.03.2009 - 21:41

Olet ilmeisesti koulussa, joten mene kouluterveydenhoitajan luo, hän kyllä neuvoo sinut tarvittaessa lääkäriin. Ei kannata arvuutella mikä se on. Luultavasti vain rasituksen aiheuttama tulehdus joka itsestään katoaa kun kättä pidetään levossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 21:43

Tuttavallani oli juuri kuvailemasi kaltainen patti,ganglio, ranteessa.Jos kovin on kipeä ja rasittuu niin kannattaa mennä lääkärille.
Tuttavaltani tuo patti tyhjennettiin joitakin vuosia sitten ja ei ole uusinut ainakaan vielä vaikka siivoustyötä tekee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 21:50

juttele terveydenhoitajan kanssa. jos et ole peruskoulussa, voit tilata terveysasemalle/keskukseen ajan päivystävälle terveyden/sairaanhoitajalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.03.2009 - 21:51

Tämä minun patti on ollut minulla jo noin vuoden, ja koska se on vasemmassa kädessä se ei paljoakaan rasitu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 22:41

onko sulla mahdollisuutta mennä näyttämään sitä kouluterveydenhoitajalle?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.03.2009 - 23:49

Ei se vaaralliselta kuulosta, mutta jos on kipeä, niin hoitoa se tarvitsee siinä tapauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 00:18

Shakissa aloita uusi peli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 07:47

Tarkistuta patti lääkärillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 07:49

Työtoverillani oli tuollainen muljahteleva patti ja se poistettiin. Mutta sepä kasvoi uudestaan. Vaarattomana lisukkeena sitä oli pidetty.

Jos se on jo vuoden kiusannut ajatuksiasi, mene näyttämään sitä terveydenhoitajalle koulussasi.
Hän neuvoo sinua mitä pitää tehdä.

Jos on jokin vaiva, niin tarttis yleensä tehdä jotain ja hoitaa asia pois mielestä. On nuorella muutakin murehdittavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 08:46

Mene näyttämään terveydenhoitajalle tai lääkärille. Ilmeisesti vaaraton mutta tarpeettomia kaikki patit ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 10:28

Men ihmeessä näyttämään sitä kouluterveyden hoitajalle. Hän tietää mitä pitää tehdä. Hän voi varmaan myös laittaa lähetteen lääkärille tai muihin tulkimuksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 12:01

Hoitoon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 23:27

rasvapatti. helppo leikattava. ei sen vakavampi :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 14:20

Pitäisikö sanoa vielä kerran; Näytä sitä lääkärille.