Tulevatko aallot seinän läpi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 31.03.2009 - 18:16

Ääniaallot tulevat jossain määrin läpi. Massiivinen, esim. betonista tehty, seinä eristää ääntä parhaiten. Matalat äänet tulevat seinästä läpi parhaiten (vrt. bassoäänet). Ääni on mekaanista aaltoliikettä, joka etenee aineessa. Ilma on ainetta, seinä on tiheämpää ainetta...

Valo on sähkömagneettista aaltoliikettä, joka ei läpäise seinää.

Televisiolähetykset, kännykkäpuhelut, radiolähetykset jne ovat sähkömagneettista aaltoliikettä, jotka läpäisevät seiniä mutta eivät ne sinuun vaikuta, jos et ota niitä vastaan jollain tarkoitukseen sopivalla laitteella.

Lämpökin on eräänlaista aaltoliikettä, se läpäisee seiniä jonkin verran. Jos seinänaapurissa ei lämmitettäisi ollenkaan, niin omasta lämpimästä huoneistosta kyllä lämpöä siirtyisi naapurin puolelle seinän läpi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.03.2009 - 17:41

Riippuu mistä aalloista puhut.. meren aallot eivät tule, mutta jotkin säteilyaallot kylläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 17:48

Osa aalloista tulee seinän läpi. Esimerkkeinä vaikkapa kännykkä ja radio.
Meren aallot toivottavasti pysyvät seinän ulkopuolella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 17:48

etkö voisi kysyä kysymystäsi silleen että kaikki ymmärtää sen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 18:00

Niinpä,mistä aalloista tässä on kyse?Ja tuleehan meren aallotkin seinän sisälle,jos syntyy tsunami,kuten Thaimaassa kävi.... :,(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 18:41

Kysyjä varmaan tarkoittaa onni aaltoa. Vastaus ei tule seinän läpi.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 18:50

ei kun ne vie koko talon mukanaan, ainakin tsunami vei

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 18:57

jos tarkoitat tsunamia, niin varmaan tulee jos on vahva kyseessä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 19:29

Langaton nettiyhteys ainakin tulee ja nyt sen naapurin yhteyttä ei saa sitten virallisestikaan käyttää ;0

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 19:35

Kyl noi näkymättömät aallot kulkee seinän läpi, munkin kannettava toimii samoin känny. Niinko tällai.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 22:08

Riippuu aalloista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.03.2009 - 23:08

Minulla oli kerran sen nimiset naapurit. Eivät tulleet seinän läpi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 23:55

Bluetooth ei tunnu oikein tulevan.
Naapurin ääniaallot sen sijaan helposti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 09:51

Kyllä ne kaikki aallot tulee seinän läpi,toiset huonommin toiset paremmin,on nähty että vesi aallotkin tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 12:45

kyllä , useat aallon pituudet tulevat seinän läpi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 14:15

Mitkä aallot? Täsmennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 15:13

Röntgensäteiden aallot tulevat seinän läpi kuin tyhjää vain.
Röngensäteiden aallot läpäisevät ihmisen , rekan ja jopa Egyptin pyramidit.
Kosminen säteily läpäisee raketit, avaruusasemat ja siellä olevat astronautitkin.
Maailmankaikkeus on täynnä aaltoja joita ei pääse pakoon minnekään.
Niihin on vain paras tottua.