Mistä sadusta tai runosta pidit eniten, kun olit lapsi? Muistatko?

Lisätty: 31.03.2009 - 16:58

Haluaisin löytää/ostaa satuaapisen(olikohan Aale Tynnin?) mut siinä oli lempirunoni, kun olin alle 7 vee. Kuvassa on vanha kengän rahjus ja runo meni jotenkin näin:
"Hiirulaisen hieno maja oli vanha kenkäraja. Siellä hiirulainen eli, pienoisiaan paimenteli. Pesi niitä, neuvoi noita pikkuisia palleroita. Antoi heille maitoa ja pullaa, lauloi illoin tuutilullaa".

Lisätty: 01.04.2009 - 09:04

Hei Lennu, voi ollakin. Sitä mä en juuri voi mitenkään muistaa. Näen silmissäni sen satukirjan kannen, mutta sellaista ei löydy mistään. Haluaisin sen kirjan ja jos joku voi auttaa, niin oisin tosi onnellinen.

Avainsanat: ihmiset koti eläimet leikit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.03.2009 - 21:00

Emojänis tuli pyrynä metsän rajaa.
Kun poikineen isä teki talvimajaa.
"Se tulee",huus emo ja ilmaa haukkas,
ja huohottain yli kantojen laukkas.
"Mikä?" ärähti isä,"no tulla anna.
-Mitä tollotat poika,käy kiinni ja kanna!"
-"Vielä kysyt!" jo suuttui emo.
"No Raiku ja pamaus
tiemmä ja haiku ja kaiku.
Se tulee jo suolla,sen näki rastas."
Ei meillä pelätä!"isä vastas.
Sull aina on äiti se hätä ja hoppu!"
Isä pystyyn nous."Siit on tehtävä loppu!"

Putos haavasta lehti ja tuli polun poikki.
Isäjussi kuin ammuttu viitaan loikki!

Lauri Pohjanpää

Lisätty: 31.03.2009 - 21:10

Olisikohan se "Hiirulaisen hieno maja..." Martti Haavion tekstiä?

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.03.2009 - 16:56

eläinsadut olivat mieleen...en kyllä muista , kuin että se kettu oli kalassa ja sen häntä jäätyi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 16:58

en muista.. mutta muistan ku iskä luki erilaisia satuja sellasesta paksusta satukirjasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 16:59

Kaikki tammen kultaise kirjat,ja tällänen laulu on jäänyt mieleeni,pienitytön tylleröinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 17:07

..ensimmäisenä tuli mieleen joku missä oli hevonen ja siinä sanottiin
"juokse hepo hiljaa, kanna pikku Siljaa"
ehkä tämä tuli ensimmäisenä mieleen kun oma nimi sattuu olemaan Silja ja siksi sitä minulle laulettiin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 17:21

Pieni veturi,joka voitti mitalin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 17:58

Lempirunoni jonka sain korttina,kun mulla olis synttärit ja ihastuin siihen ja se menee näin:

TOIVOISIN:

"Toivoisin olevani villasukat,
jos jalkojasi palelee,
nenäliina,
jos sinua itkettää,
virkistävä suoma,
jos sinua janottaa,
Enkeli,
joka sinua auttaa,
kun tarvitset apua.
Toivoisin olevani ystävä,
joka sinua ilahduttaa"
Marleena Ansion ihana runo

Lempisatuni oli pienenä Tirlittan.Äiskä tai iskä luki sitä mulle joka ilta isosta kirjasta enkä kyllästynyt
satuun....En kyllä muista mistä se kerto,kun siitä on piiitkä aika.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 18:59

pidin sadusta nimeltä 'tirpukka menettää häntänsä' :) se oli joku mummin vanha satu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 19:16

ehdoton suosikki alle kouluikäisenä oli "mikko mallikas on oikukas" jos se ei ollut kainalossani nukkuessani (hukassa siis) sain hirveän raivarin ja aina sanoin vanhemmilleni että "jos mikkomallikasta ei löydy, muutan kioskitätille" :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 19:28

"Hyvää huomenta punahilkka, miltäs maistuisi kahvitilkka?
Oi, se on aivan liian kuumaa, kieltäni polttaa ja päätäni huumaa.
Kerro huolesi kullanmuru, huolet kertoen haihtuu suru..."
Vanha aapiskirja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 20:25

Isoäitini luki ohutta Pinocchio, Geppetto kirjaa.

Lähteet:
Muisto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.03.2009 - 22:58

Mielikuvani mukaan minulle ei lapsena luettu. Mistä lienen saanut mahtavat lukuhalut, kun aina pitää olla lukemista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 23:38

Hanhi munii munan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 18:47

Muistan sellaisen biisin jossa lauletaa oravasta/vista, jotka rakentaa taloa kuusen oksaan. Se oli lempparini.. Kaikki äitin laulamat iltalaulut oli kyllä ihania:) Runoista en muista..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 23:19

isi tuli kotiin ja sanoi olleensa ylitöissä. Hauska satu