kaipaan hyviä poppakonsteja pistävään yskään...ja keuhkokipuun, kiitos! =)

Lisätty: 30.03.2009 - 20:54

ei ole flunssan jälkitauti. pientä kuumetta ollu eilen ja myös eilisestä asti kestänyt tämä valtava yskä. lääkärissä sano ku soitin et "tuu jos viikon kestää"..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.03.2009 - 21:16

höyryhengitys ja jos ois vaikka vick salvaa niin sitä sinne veteen ja anna höyeytä, mieheni oli kerran oikein kovan yskän takia lekuril, niin sanoi vain ,että juo niinkylmää vettä kun saat kranasta tulemaan, on sama vaikutus kuin yskänlääkkeellä..?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.03.2009 - 20:49

aromaattista höyryhengitystä, ilmankostutin yöksi.. kuuma kääre rinnanpäälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.03.2009 - 20:52

Miten olisi lääkäriin meno. Varsinkin jos on flunssan jälkitaudista kyse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.03.2009 - 21:10

Oletko kokeillut yskänärsytykseen tarkoitettuja yskänlääkkeitä. Nukkuma-asento voisi olla hieman puoli-istuva, silloin on helpompi hengitääkin. Äläkä usko sitä lääkäriä. Soita ja pidä iso älämölö (meteli) että pääset vastaanotolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 21:25

Yks vanha farmaseutti kerran sano vinkin, pane vik salvaa jalkapohjiin ja sukat niin ei tarvii yskiä : ) kokeilkaa se voi vaik auttaa : )
Ja jos yskä jatkuu pitkään niin ehdottomasti lääkäriin ja astma tutkimuksiin....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 21:39

En luota yskänlääkkeisiin,mutta höyryhengitys on hyvä kotikonsti,ja aamulla lääkäriin.Keuhkokuumetta on paljon liikkeellä ja sen kanssa ei ole leikkimistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 21:40

Liian kuiva sisäilma aiheuttaa täällä tuon kaltaisia oireita.
Pistä pari ämpärillistä vettä makuuhuoneen lattialle (siis älä kaada, vaan ihan vesiastia lattialle) ja muutama kostea pyyhe tai pyykit sinne kuivamaan niin saattaa auttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 21:59

Kuuma rommitoti ja peiton alle heti.

Lähteet:
oti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 22:20

Salmiakkikossua, sen verran että tauti tai taju lähtee - joka tapauksessa helpottaa kuitenkin. Kiität minua seuraavana aamuna tästä vinkistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.03.2009 - 22:31

varmasti kiittäisin. hyviä vastauksia tullut, kiitos kaikille! :) tästä taudista puuttui flunssa mutta kyllähän sekin sitten rajuna iski vielä kaiken päälle näin muutaman tunnin varoitusajalla :/
T: hunksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 06:51

Ehdottaisin menemään lääkärille. Puhelinvastaus ei mielestäni ollut asiallinen lääkäriltä.
Keuhkokuumekin voi olla kuumeeton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 10:51

Minulle on sanottu semmoinen nyrkkisääntö, että jos kuume kestää yli kolme päivää, niin pitää hakeutua lääkäriin, joten ihmettelen lääkärin ohjetta odotella viikko. Olisi ainakin pitänyt sanoa, että jos muut oireet ei pahene tai tule esim. kipuja tai huomattavaa väsymystä. Itse olen just kipeenä ja sairaslomalla, flunssa alkoi 6 päivää sitten nuhalla ja kuumeella, eilen aamuna tuli kova päänsärky ja paineen tunne silmiin eli jälkitautina tuli poskiontelotulehdus. Nyt sitten oon antibioottikuurilla. Särky pysyy kurissa särkylääkkeillä, mutta paineentunnetta kasvoissa on ainakin vielä. Ja yskä on edelleen kova, mutta irtoavampi kuin alussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 18:50

Valita apteekissa. Osaavat antaa juuri oikeanlaista yskänlääkettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 12:45

Kourakaupalla Mynthoneita ja vastaavia suu täynnä koko ajan, niin vähän helpottaa.
Saman rahan voisit kyllä sijoittaa yksityisvastaanotolle.