mitkä on terveet elämän tavat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.03.2009 - 15:42

raitis ja reilu ei horju ei heilu:) ei tupakkaa, hyvää ravintoa, ulkoilua riittävästi..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.03.2009 - 15:47

Liikkuu ja syö vihanneksia ja hedelmiä. Kannattaa liikkua 2tuntia päivässä ja syödä puolikiloa päivässä kasviksia ja hedelmiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 16:16

No tuossahan jo tuo " koira" kertoi muutamia ja sitten vielä,että ei syö rasvaisia ruokia, sekä kaikki paheet unohtaen! Niin hyvä tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 16:18

ei polta, ei juo alkoholia, syö terveellisesti (ei siis sokereita, eikä pahaa rasvaa, hyvää rasvaa pitää syödä), liikkuu, yrittää pitää itsensä onnellisena eikä stressaa liikaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 16:23

Jokainen määrittelee terveellisen elämän ja elämäntavat hieman eri tavalla.
mm. liikunta ja ruokavalio
ovat hyviä lähtökohtia terveelliseen elämään ja hyvään oloon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 16:30

-ei juo -ei polta -urheilee -syö terveellisesti ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 16:48

Ruumis, sielu ja henki ovat ihmiseen liittyviä käsitteitä. Ja kaikki liittyy kaikkeen. Jos koet mielipahaa ja stressiä reagoit vaikkapa vatsallasi siihen.

Ruumiin hyvinvointiin on jo annettu hyviä ohjeita.

Henkisen alueen hyvinvoinnille on vähän vaikea antaa ohjeita. Mutta mielestäni hyvät ihmissuhteet, rehellisyys itselle ja lähimmäiselle, mielihyvää tuottavat elämykset ja vaihtelu arkisen aherruksen keskellä ovat elämäniloa ja -voimaa antavia asioita elämässämme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 16:54

Kyllä noiden ravintojuttujen lisäksi pitää olla positiivinen elämänasenne ja ne suupielet enemmän ylöspäin kuin alaspäin jotta jaksaa ja pysyy kunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 18:36

Jos olet ollut terve viimeisimmät 10 v ja pysyt seuraavatkin, niin siinä se, jatka vain samaan tapaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.03.2009 - 19:07

Kun syöt normaalisti, liikut normaalisti, ja nukut normaalisti. Siinähän se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 08:32

Terveet elämäntavat= tasapainoisuus eli ei mitään liikaa mutta nollalinja joissain asioissa ei ole hyväksi. Positiivisuus synnyinlahjana on erinomainen asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 16:28

Ei käytä alkoholia, ei tupakoi, liikkuu normaalisti ulkona, syö normaalia kotiruokaa ei käytä rasvaa kuin kohtuudella.positiivinen asenne elämään. Mun mies kerto tänään miehestä joka täytti 108 vuotta ja on vasta nyt ollut sairaalassa hoidossa. Ja oli vielä tehnyt metsätöitä vielä 100 vuotiaana. Se on jo täydellinen elämä jos saavuttaa tollaisen iän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 23:10

nukkuu tarpeeksi ja syö terveellisesti. siinä se

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 18:29

Syö terveellisesti, ei liian rasvaista. Paljon kasviksia. Nuku sopivasti, ei liian vähän eikä liikaa viikonloppuisin. Harrasta liikuntaa. Älä tupakoi tai juo alkoholia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 20:11

Terveellinen ruoka, alkoholi ja tupakointi jätetään kokonaan, paitsi jotkut väittävät että pieni määrä päivässä esm viiniä olisi terveellistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 11:36

Koira oli oikeilla jäljillä, mutta kaksi tuntia liikuntaa ei riitä, jos makaa tai istuu 22 tuntia päivässä.
Saman kaavan mukaan vihanneksia kai sitten pitäisi syödä kilo tai pari päivässä?
Addiktioista, kuten tietokoneesta on aivan pakko päästä eroon.