Mistähän tulee sanonta "Kattia kanssa!" ?

Onkos se sitten vähän kuin "Kissaa myös!" ?
Hmm...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.03.2009 - 17:07

Väheksyvä tokaisuhan se on, alkuperästä ei sen tarkempaa tietoa, lieköhän tuota kissaa sitten joskus pidetty vähemmän merkityksellisenä otuksena?

Nasevana tokaisuna "kattia kanssa" on sittemmin löytänyt tiensä ihan vieraisiin yhteyksiinkin, esimerkiksi :

Mitä Michael Jackson vastasi, kun hänen väitettiin naineen apinaa ??
Ja kattia kanssa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.03.2009 - 16:54

mie voisin sanoa , että kattien kanssa...oleskelen...mutta tuosta en tiedä sanoa...oiskos sitten kattia kanssa, niin että kissat myös...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 16:57

Se semmoinen vanha sanonta niinkuin väheksyntää, höpö höpö ajatuksia, voi siinä olla pikkuinen jujukin takana jos esim. nainen sanoo miehelle kattia kanssasi juu kyllä se käy. Jotenkin tämmöisiä ajtuksia nyt tuleen muistiin, on niitä kyllä muitakin, hyvin yleinen sanonta täälläpäin.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 17:01

Ja mie kun luulin saavani nyt jotakin fiksua aikaiseksi..mut kattia kanssa. Eipä onnistunut.
Onneksi on tuo oma katti, Vilma tuossa juuri venyttelee ja huokailee. Vanha sanontahan se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 17:36

Enpä usko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 17:59

mielenkiintoista, enpä oo tullut ajatelleeksi. Joku sen on tokaassut joskus sopivaan paikkaan ja siitä on jäänyt sanonta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.03.2009 - 18:49

Joku on joskus sanonut tai tehnyt jotain hölmöä, niin toinen ei ole hätäpäissään keksinyt muuta sanottavaa, kuin kattia kanssa. Nähnyt ehkä juuri sillä hetkellä kissan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 21:04

Kissalla on kovasti käyttöä meidän puheessa. Ilmankos kissalla sanotaan olevan seitsemän henkeä.

"Kissa vieköön" mitkä silmät... on selvästi kauniita silmiä ylistävä ilmaisu tutussa laulussa vaan
jos joku laulaisi mulle ..."kattia kanssa" sun silmäs.....niin monoa saisi sellainen laulaja.

Mielenkiintoinen kysymys, johon olisi kiva saada vastaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 08:45

Tämä sanonta tulee suomesta,