Hyvät napsulaiset! Onko teillä hyviä sanontoja, sanoja nykyaikaisia...

...haluaisin lehden pakinaan mahdollisimman paljon erilaisia sanoja. Esim on kongreettista arvioida nykytilanetta ym. kyllä te tiedätte. Nykyisin kuulee esim radiosta johtajilta sanoja joita ei ensi kuulemalla usko mitä tarkoittaa.

Lisätty: 28.03.2009 - 11:56

juu kaikki sanat kelpaa, mistä lukija menee hämmilleen niin paljon että pitää ottaa tietosanakirja vierrelleen, ihan hyvä alku on nyt tullut sanoista...

Lisätty: 28.03.2009 - 14:10

niin konkreettista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.03.2009 - 11:45

jäätävää, käyttää nuoriso täällä päin...

Lisätty: 28.03.2009 - 11:46

tarkoititkohan tuollaisia sanoja?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.03.2009 - 11:52

Olin matkalla Lappiin ja kuuntelin radiota. Yhdessä puolen tunnin ohjelmassa käytettiin yhdeksisen kertaa sanaa "genre". Opin sen sanan perusteellisesti. Kyllä otti päästä.

- genre [genre t. žããr] (taiteen) laji, tyyppi, laatu, esimerkiksi kirjallisuudenlaji. Periaatteessa sitaattilaina ranskasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.03.2009 - 12:14

Se on konKreettinen, siis k:lla, ei g:llä. Miten voit keräillä irrallisia fraaseja pakinaasi kertomatta sen aihealueesta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 12:15

Nälkä lähtee syömällä ja vaimo juomalla.

Rakkaus on aistiharha, jonka avioliitto parantaa.

Jumala loi miehen ennen naista, sillä hän ei halunnut neuvoja miehen luomisessa.

(jokohan tuli tarpeeksi äijäiltyä?)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 14:20

Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovesta hiihtäminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 14:59

Ken napa paitaa haluaa se pojat kimppuun kaluaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 16:58

parempi ku uus venäläine

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 19:03

konteksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 23:44

Integroitu, kognitiivinen, globaali, kubistinen, ballistinen, shokeeraava, hektinen, diskfalioitu, fanaattinen, gregoriaaninen, fraseeraus, resistenssi, kyllähän noita löytyy, katso lisää nykysuomen sanakirjasta.

Eu:n maatalouspolitiikka on integroitu... tätä voi lähestyä kognitiivisesta ajattelutavasta.... nykyaikaisen ballistisen maailmankäsityksen mukaan.....Aineen resistenssi on.... hänet diskfalioitiin kylmästi, koska....fanaattinen loisto.....

Jos miettisin tarkasti, löytyisi aika paljon noita.