Alipainoinen ihminen, mitä ja miten tulisi syödä, että paino nousee?

Avainsanat: alipaino syöminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.03.2009 - 14:09

Siis ei missään tapauksessa mitää roskaruokakuuria (hyi teitä jotka edes ehdotitte), alla alku parempaan ja linkistä koko juttu:

Runsasenerginen ruokavalio

Painon lisääminen tulisi tehdä terveellistä ruokavaliota noudattamalla. Jos olet alipainoinen, varmista, että paino-ongelmiesi takana ei ole keliakia, suolistobakteerien epätasapainotila, ruoka-aine allergia tai intoleranssi, raskasmetallit tai muu mahdollinen terapeuttista hoitoa vaativa tekijä.

Aloita päivä runsaalla aamupalalla ja syö päivän mittaan tasaisesti muutaman tunnin välein, vähintään kolme ateriaa ja 3-4 välipalaa. Jotta paino nousisi, ruokavaliossa on oltava riittävästi valkuaisaineita (proteiineja). Tarvitaan myös enemmän kaloreita, joten tarvittaessa voi lisätä annoskokoa ja/tai esimerkiksi välipalojen määrää. Ateriat tulisi koostaa seuraavista ruoka-aineista

www.nelonen.fi/bella/j5/viik...vinkit.htm

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.03.2009 - 10:15

syö kaikkea mikä ei ole terveellistä....ei ole ikinä olut tuota ongelmaa...päin vastoin, mie lihon jo kun näänkin ruokaa, pullaa, suklaata ja muita herkkuja, enkä ole edes ehtinyt syömään...niitä herkkuja...

Lähteet:
omat atokset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 10:33

jos syöt niinku ciby ehdotti, niin sulla nousee paino mutta se on läskiä.. syö terveellisesti mutta enemmän ja yritä kasvattaa lihasmassaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.03.2009 - 10:41

Jos ei ole jo kokeiltu dieettiohjeita niin kannattaisi kokeilla n. reilut 1000 kcal sisältäviä ohjeita.
Katsoin juuri Faktalta eräästä anorektikoille (kaikki nuoria ja murrosikäisiä) tarkoitetusta hoitokodista, joissa heille laadittiin esim. 1200 kcal sisältävä ruokaohjelma päiväksi ja sillä saatiin heidän painonsa nousemaan. Eli toisinpäin käännettynä he söivät laihduttajien dieettiohjeiden mukaisesti. Ei varmaan mitään humpuukia minun mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 10:54

Juopa suklaakastiketta ja voisulaa ja huuhtele alas oluella! Ei kyl järin terveellistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.03.2009 - 11:11

Eräälle ystävälleni lääkäri ehdotti kerman juontia. Ei se kyllä auttanut, joten tuo Idan ohje vaikuttaisi oikein hyvälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 11:36

Alipainoisen pitää syödä kaikkea,missä on paljon kaloreita.Pizzaa,hampurilaisia,kermaperunoita ja missä yleensä on paljon rasvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 15:08

Olin vähän aika sitten vähäsen alipainoinen mutta kun aloin syödä enempi sitä ruokaa mitä söin vähän paino nousi 4kiloo ja nyt olen sopiva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 19:06

Säännöllinen ateriointi, viisi ateriaa päivässä, sopii kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 22:45

Sumopainijat lihoitetaan mm. oluella mutta siitä tuskin on tässä kyse.
Ruisleipää pari palaa normaalia enemmän ja samoin juustoa pari siivua tavallista enemmän päälle niin eiköhän sillä jo pääse alkuun.