Mitä kalaa käytät eniten? Sinun paras ohje tästä kalasta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 26.03.2009 - 09:59

Eniten lohta uunikalana, paistettuna, savustettuna, kylmäsavustettuna ja kraavattuna. Kaikki itse tekien. Uunikala maustettuna aromisuolalla, sitruunapippurilla ja tilillä. Babyporkkanoita ja muutama nokare voita sisälle. Mielestäni herkullista. Ahvenet ja hauet paistetaan, mutta teen myös hauesta "öljykalaa". Oma nimitys siksi että upotan haukipalat öljyyn.

Kysyjän kommentti

Monipuolinen vastaus::::Kiitos...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.03.2009 - 09:50

tonnikalaa vedessä. riisi ja tonnikala sekaisin ja sinne sekaan 1rkl rypsiöljyä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 09:55

Eniten käytämme uunissa paistettua lohta, yleensä norjalaista. Uunipellille margariinia ja tilkkanen vettä, siihen sopivasti suolatut kalapalat (fileet tai medaljongit).
Toiseksi eniten tomaattisardiinia, laitamme sitä säilykepurkista voileivän päälle aina syödessämme hernekeittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 10:04

lohi on minunkin herkku ja laitan sitä uunivuoassa, päälle vain merisuolaa , rouhin pippuria myllystä, ja hiukan kalamaustetta..ja sitruunaa muutama tippa..myäskin kalan päälle , toisinaan tilliä, purjoa ja smetanaa , jota maustan vähän sitruunapipurilla ja suolalla...ja graavi lohi on myös herkkua..

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 10:12

Lohesta tykkäämme kovasti, minä graavaan sitä , valmistan mielelläni myös uunissa sitä , laitan mustapekka juustoa päälle tai jotain tuorejuustoa ja hyvää on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 10:13

Lohi ja kuhaa silloin kun sattuu saamaan. Ahvenia joskus myös ja tietenkin tonnikalaa. Samoilla linjoilla reseptien kanssa kuin edellisetkin. Kuhan paistan mieluiten fileinä voissa pannulla ja maustan hieman. Muikuista en pidä oikeastaan kuin savustettuina ja niin no paistettuina kylläkin.

Lisätty: 26.03.2009 - 10:15

Vilman uusin herkku oli purkkiin säilötty lohi, muuten ei sitä kyllä syö. Kaikkea muuta kalaa syö siivottuna ja keitettynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 10:16

makrillia mitä sattuu saamaan ,yleensä savustus joskus tulee barracudaa se paistetaan ,nimettömiä kaloja paikallinen kokki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 10:36

me syömme lohta uunissa paistettuna fileenä.Joskus paistamme koko naisen lohen uunissa. mieheni myös savustaa lohta.Lidistä ostamme seiti fileitä ja paistamme sen pannussa ja hyvää tulee.Kalapuikkoja syömme harvemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 10:53

Eniten tulee ostettua siikaa tai kuhaa, fileenä. Ja jos josatin saa aitoa merilohta, se on hyvää. Mitään kasvatettua kalaa ei käytetä koskaan.

Lisätty: 26.03.2009 - 10:54

Mainitut kalafileet ovat parhaita pannulla voisas paistettuna, lohta kyllä joko uunissa valmistettuna tai lohikeittona.

Lisätty: 26.03.2009 - 14:39

Luin erääsä toisesta viestisä sardiineista... grillatut sardiinit ovat todella hyviä. Niitä olen syönyt Portugalissa. Ei saa Suomesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 11:13

Savustettu ahven on suosikkini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 11:26

Täällä saa hyvää pakastekalaa, nimee ne tiedä, mutta voi laittaa ihan kuinka vain ja hyvää on, niin uunissa kuin paistamallakin.
Sitten täällä nuo sardiinit tuoreina
paistettuina on ihan ok

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.03.2009 - 11:51

Kyllä se useimmiten taitaa olla pakastesei mitä ostan. Siitä saa helpolla ruodotonta kalakeittoa. Reseptiä en arvaa laittaa, kun ei ole varsinaista reseptiä. Joka kerta sopasta tulee hiukan erilaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 12:01

Lohta laitetaan ja uunissa.
Jossain vaiheessa olen täällä kirjoitellutkin miten se meillä laitetaan : ))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 12:25

Norjan lohta,monin tavoin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 14:32

lohi ja savustettuna:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 18:23

Näin talvisaikaan kaupasta valmiina savustettua siikaa, kirjo- tai merilohta savustettuna tai graavisuolattuna. Vapaan veden aikana lähes kaikkia sisävesikaloja. Muikku on eriomainen. Myös paistettu ahven ja "taloussiika=särki" suolattuna.

Lähteet:
Kauppa,kauppahalli, järvi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 18:25

merilohi on parasta. useimmiten nautimme sen savustettuna, silloin on miehen ruuan teko vuoro