Mitä minä nyt teen..

Yritin päästä Oulun nuorisoasiain keskukseen töihin oppisopimuksella, mutta vastaus tuli hylkäävänä. Perusteluina sanottiin että "oppisopimus vaatii työnantajalta melkoista panostusta opiskelijoiden ohjauksessa, eikä heillä nykyisillä resursseilla ole mahdollisuutta niin laajamittaiseen toimintaan.".
Minne muualle voisin oppisopimuksella sitten päästä kun toiveena nuorio-ohjaajan ammatti.. :S harmittaa, sillä asunto olisi jo, sekä oppisopimuspankista tuli tieto että ammatillinen kouluttautuminen kyllä olisi järjestäytymässä.

Avainsanat: oppisopimuskoulutus nuoriso-ohjaaja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 23:16

Ilmeisesti työnantajat ei hyödy, nyt euro aikaan, oppisopimuksesta samalla tavalla, kuin markka aikaan.. kysyntä on se mikä määrää, työnantajan pitäisi kouluttaa sinut tavallaan taloon ja pitää työntekijänä oppisopimuksen jälkeenkin. Oppisopimustyösuhteet on määräaikaisia.
Kannattaa kysyä oulun perhekodeista. Niillä varmaan olisi tarve ylimääräisitä käsipareista, ja olisi monipuolinen oppi sitä koulutusta ajatellen.. tsemppiä :)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 23:07

Kestä vielä hetki; asioilla on taipumus järjestyä. Vanhus toivottaa Sulle menestystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 00:49

Yhteishaulla opiskelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 08:28

Tuossa jus tuli uutisissa työnantajat vaikeuksissa ,oppisopimuksien kanssa,kun joutuu lomauttamaan tekijöitä,niin ei oikein pysty täyttämään oppisopimus paikkoja.Sun kannattasi hakea opiskelemaan ,jos ei kerran pääse oppisopimukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 08:50

Etkö voi hakeutua alan koulutukseen? Oppisopimukseen todella tarvitaan työnantajaa. Koultuuksesta on kuluja.

Lisätty: 26.03.2009 - 10:56

Hanki alalta virallinen eli kunnon koulutus. Ota myös huomioon ettet välttämättä jaksa siinä ammatissa olla eläkeikään saakka mutta hyvällä koulutuspohjalla pääset tarvittaessa paremmin uudelleenkoulutuksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 08:53

Yhdyn nyt kyllä tuohon kuminaaman vastaukseen,hae vain opiskelupaikkaa,nyt on niin tuuliset ajat ja iso luuta lakaisee.