Uskotko uniisi, onko joku unesi käynyt joskus toteen?

Kategoria vois kai nyt olla mikä vaan.

Avainsanat: ennustus enneuni alitajunta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.03.2009 - 11:11

Unet ovat alitajunnan varaventtiili (taas minä selitän samaa), jolla mieltä suojellaan ylikuormittumiselta. Unia on monenlaisia:
Elämäntilanneunia, joissa näkyy missä vaiheessa itse on menossa (mm. talounet).
Purku-unia, joissa päivän tapahtumat käydään uudelleen läpi.
Mielentilaan liittyviä unia, joissa näkyy missä kehitysvaiheessa on menossa (mm. lentäminen).
Ja niin poispäin...

Enneunet ovat unia, joita joskus on joillakin ihmisillä. Ne ovat ns. syötettyjä unia.
Enneunen tunnistaa siitä, että se on ainutlaatuinen, selkeä, omaan elämään liittymätön ja sen sanoma herättää itsessä jotain kelloja soimaan.

Mutta kannattaa muistaa, että enneunia ei voi tulkita sen perusteella, että toivoo jotain. Toiveunet ovat unia, jotka esiintyvät usein sarjoina. Niiden lähde voi olla jokin uutinen tai ajatuksia askarruttava asia. Toiveunet ovat unia, joilla ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Itse näin ennen tsunamia usein unia hyökyaallosta, joka peitti kaiken ja ihmisiä kuoli, paitsi ne, jotka olivat luolassa saaren sisällä. Sinne luolaan pääsi vain sukeltamalla. Sielläkin vesi nousi, mutta jotenkin ne ihmiset osasivat varautua siihen ja paeta. Uni ei siis ollut enneuni, vaikka siten sen voisi tulkita. Se johtui siitä, että siihen aikaan luin paljon ilmaston lämpenemisestä kertovaa kirjallisuutta. Eli alitajuntani jäsenteli kaikkea lukemaani unissani ja antoi tiedoille konkreettista kuvaa. Se siitä enteilystä. :P

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 19:55

Usein aamulla muistaa vaan pätkiä ja useimmin ne ovat menneisyyttä.
Ei ole tainnut kyllä koskaan olla sellaista unta joka olisi toteutunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 20:01

ei valitettavasti oo toteutunut.. tai ei ainakaan nyt muistu mieleen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 20:03

Sanotaan, että joka uniinsa uskoo, se varjoansa pelkää. Kerran näin unen työtoveristani, jolla oli ihan mustat huulet.

Uni toteutui sillä tavalla, että työtoverini haukkui minut pataluhaksi yllättäen. Sieltä tuli sappea ja etikkata tuutin täydeltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 20:08

Uskon, koska mun monet unet on käyny toteen ja jotku niistä on tosi karmivia:S Ja joskus kun näen painajaisen niin pelottaa että se käy toteen:D

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.03.2009 - 20:08

En usko, mutta erikoisemman unen jälkeen yritän tulkita sen. Unenihan tavallaan kertoo minusta itsestäni ja useimmiten edellisen päivän tapahtumat laukaisevat tietynlaiset unet. Kyllä uneni on myös toteutunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 20:32

Välil nään enne unia.Yleensä onneks hyviä,mut pari ikävääki.Näin enne unen et marsulleni sattuu jotain,äiti ei uskonu.Muutamaa päivää myöhemmi marsu kuoli ja äiti joutu myöntää et oli enne uni.Kerra näin keila kisaa edeltävänä yönä unta,no menipä sit heitot just samal taval ku siin unes.Tos vaa pari esimerkkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 20:39

Välillä käy. Tai käy. Asioita, joita kovasti odotan, työstän aktiivisesti. Unessa läpikäyminen ja suunnittelu usein mulla sitten jatkuu. Joskus olen löytänyt unen juonen kautta ratkaisun probleemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 21:16

En usko uniini,aamulla muistaa vähän jotain pätkiä ja sitten unehtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 21:52

en usko, eikä ole käynyt toteen:) joskushan sitä työstää unissaan asioita joita pohtii oikeassa elämässä mutta ei ne enneunia ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 22:14

mulla sattuu hyvin usein niin toden tuntuisia unia, että ne voisivat ollakin ihan totta, mutta siitä herättyäni palaan kyllä nopeasti maan pinnalle. ei ole koskaan mikään uni toteutunut ja muutamia unia ei haluakkaan että ikinä edes toteutuisi saati edes näkis uudelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 22:21

unia ei oo käyny toteen, mutta monia deja vu ilmiöitä on sattunut.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 23:03

MÄÄRÄTTYIHIN UNIIN USKON, JA IKÄVÄ KYLLÄ ON TOTEUTUNUTKIN.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2009 - 23:18

Kaksi kertaa on toteutunut. Toinen oli hyvä ja toinen paha asia. Uskottava on silloin. Nykyisin en muista unistani mitään muuta kuin sen, että näin unia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 23:18

uskon enne uniin, ja olen kokenut. Unien tulkinta on vain jälkiviisaana helpompaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 23:18

Viime yönä viimeksi: uneksin tuskallisesta suonenvedosta reidessä, havahduin säären pirulliseen kipuun. Toisaalta usein unessa tiedän uneksuvani ja yritän ohjailla unen jatkumoa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 23:23

Olen nähnyt monta kertaa unen missä olen asunut,että olen muutamassa sinne. Eihän se ole toteutunut. Sitä pelkään jos hampaita lähtee unessa,tietää kuolemaa 3kertaa toteutunut........
Kyllä uskon että unet jotakin tarkoittavat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 00:57

eipä ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 07:09

kyllä olen nähnyt enne unia ja paikkansa ovat pitäneet, oikein pelkäsin yhteen aikaan mennä untenmaille, niin paljon unia näin ja läheisiä menetin..ja oman terveyteni menetyksenkin näin unessa...mutta en siihen uskonut, kuin sitten kun se tapahtui...en osaa ihan suoraa tulkita niitä, mutta mietittää ne, kunes jotain sattuu, voin nähdä, että läheinen kuolee, mutta en osaa sanoa heti ketä..se uni koski..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 08:38

Kyllä monet unet on käynyt todeen,mutta en silti oikein usko uniin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 22:00

Useimiten käyn jollain tasolla unissa läpi vanhoja asioita,kuten viime aikoina olen jostain syystä öisin palannut nuoruuteni työpaikalle,mutta ikäväsi olen myös nähnyt sukulaisteni kuolemat noin viikkoa ennen. Joskus on vaikea erotaa oman mielen painajaisia enneunista.