mikä on realismi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2009 - 20:52

-realismi todellisuudentaju, todellisuuden huomioon ottaminen; "todellisuusoppi" (useita erilaisia merkityksiä) ¶ Arkikielessä sana "realismi" viittaa tosiasioiden tunnustamiseen ja huomioon ottamiseen, vastakohtana kuvitelmille ja toiveille. Taiteessa se tarkoittaa pyrkimystä tarkkaan todenmukaisuuteen ja todellisuuden kuvaamiseen. Filosofiassa sanaa "realismi" käytetään viittaamaan mm. idealismin tai nominalismin vastakohtaan. Inhorealismi tarkoittaa yleensä todellisuuden kielteisten puolten tunteetonta ja ehkä liioittelevaa esille tuomista, usein jopa samaa kuin kyynisyys; periaatteessa kuitenkin (ainakin Suomen kielen perussanakirjan mukaan) inhorealismia on "epämiellyttäviä naturalistisia yksityiskohtia viljelevä realismi".

Lisätty: 24.03.2009 - 20:55

-www.oph.fi/etalukio/opiskelu...lismi.html

Lähteet:
Wiki

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.03.2009 - 21:03

tämä hetki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 21:09

ei liioitella, eikä vähätellä. neutraali ajatusmuoto jostain

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 23:05

Mahdollisuuksien taidetta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 23:21

todellisuutta varmaan, realisti, pessimisti ja optimisti..itse taidan olla optimisti :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 08:20

Realistinen näkemys on asioiden tajuamista niin kuin ne ovat.
Myös se on realismia kun ymmärtää että Suomi ei koskaan voita jalkapallon maailmanmestaruutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 08:49

Se on todellisuudentajua, tosiasioiden ymmärtämistä ja hyväksymistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 10:08

Todellisuuden taju.Olet tässä hetkessä nyt.