Mikä on Luttana??

Avainsanat: luttana

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2009 - 17:16

Pyörän kumista sanottiin, että se on ihan lutussa, kun piti pumpata siihen lisää ilmaa.
Siis jos Luttana ei ole erisnimi eli vaikkapa paikkakunnan nimi se tarkoittaa litteää, lituskaista ainakin minun puheessani.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.03.2009 - 16:56

sanoisin että lempinimi, mut voi olla joitan syötävääkin, tai maitoa...tuttu , mutta silti niin tuntematon...muisti kulta petti taas....

Lisätty: 25.03.2009 - 13:57

niin ei voikkaan olla mitään ruokaa..iik...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 16:57

Luttana on se ihanainen, pörröinen höpönassu, jota halitaan ja pusitaan ja jolle ei voi olla vihainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2009 - 17:04

Luttana on sama kuin lättänä, littana. Sellainen lituskaiseksi mennyt, vaikkapa pehmolelu, tai tyyny.

Lähteet:
Oma luulo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 17:21

vähä niin kuin luftansa mutta kuitenka luttana. ehkä myös aika littana eli littee ja luttee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 18:14

Luttana on vaikka jalkapallo joka on talven jäljiltä vuotanut ihan löysäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 19:16

Yksi mummo sanoo aina,että toi luttana tyyny on niin hyvä,kun en tykkää korkeasta tyynystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 19:26

Meilläkin sanotaan, että luttana pyöränkumi jos siinä ei ole tarpeeksi ilmaa... tai luttana tyyny jos siitä on ryhti mennyt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 22:57

en oo kuullukaan :O

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 23:16

Isolla kirjoitettuna erisnimi, siis jonkun lempi- tai oikea nimi, maantieteellinen paikka, valtio tms.
-Kun lisäyksessä oli pienellä, laajenee skaala nollasta äärettömyyteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 10:47

Luttana saattaa olla lempinimi.Lutunen,kuten Turussa sanotaan jostain tosi söpöstä ja herttaisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 14:01

Ruttanan kaveri otaksun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 14:36

Sana luttana pienellä alkukirjaimella kirjoitettuna ilmaisee mm. suloista kotieläintä eli koiraa. Pienet koiranpennut ovat tosi luttanoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 18:06

Sellasii ihmisii jotka ovat niinkuin lättänöita.