Teetkö kauppalapun kun menet kauppaan,vai onko vaan päässä mitä tarvii?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.03.2009 - 14:25

Meillä on lähimpiin kauppoihin 47 km, joten käymme ostoksilla kerran tai kaksi viikossa.
Usein aloitan puutelistan teon heti ostosreissulta kotiuduttua ja lisään siihen uuden kohdan aina heti kun huomaan jonkin tuotteen/tarvikkeen olevan vähissä. Kauppamatkaa edeltävänä iltana käyn vielä listan läpi ja lisään siihen maidot ja muut ja laitan listan sitten käsilaukkuuni.
Käsilaukkuani en vielä koskaan ole unohtanut kotiin.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille. Minäki laitan kauppreissun jälkeen aina mitä tulee mieleen,esim. mausteita mitä vähemmin tarvii.Kaikkea mikä alkaa vähenemään..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.03.2009 - 12:42

Jos on enemmän kuin kolme artikkelia niin on pakko tehdä, muuten unohtuu jotain.
Ilmeisesti alkava dementia, mutta en kertakaikkiaan muista ilman lappua juuri tuota kolme enempää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 12:48

teen aina ja melkein aina se lappu jää kotiin , sitten vaan kaupassa muistelen , että mitä tuli kirjoitettua....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 12:53

yleensä teen, mutta sitten muistan kaiken ilman muistilappuun katsomista. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 13:08

teen kauppalapun joka yleensä unohtuu kotia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 13:11

Kyllä minun pitää lappu tehdä itselleni, ja vaikka se lappu toisinaan unohtuu kotiin niin kun sen on kirjoittanut niin jää silti paremmin päähän.Kaupasta tultuani tarkistan muistinko kaiken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.03.2009 - 13:16

Jos alle viisi ostosta en tee lappua. Mutta viikonlopun ostoksia varten pitää tehdä. Muuten puolet unohtuis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 13:30

Jos on enemmän ostettavaa teen aina muistilapun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 13:37

en tee lappua koskaan. osa unohtuu joskus. lähikauppa on siksi mukava olla olemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 13:56

Riippuu ostoksista.Teen jos on paljon erlaista ostettavaa tai jotain mitä harvemmin joutuu ostamaan. Muutaman tuotteen takia en sitä tarvitse

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 14:02

joskus teen jos on paljon muistettavaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 14:55

Kauppalistan kokoamme viikon aikana kun kerran viikossa käymme kaupassa. Mielestäni tämä systeemiimi toimii meillä ainakin hyvin. Joskus tapahtuu niin että kodimme hallitus ruksaa yli minun ostokseni, esim. koppa kaljaa. Kyllä kuitenkin joskus meneekin läpi.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 15:37

Nyt joudun tekemään kauppalapun kun en jaksa montaa kertaa päivässä käydä kaupassa ja tuo pää on jo hatara, ettei siellä nyt pysy mikään muistissa...
Ootellaan muistin palautumista vielä....hih...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 17:48

teen kauppalapun joka unohtuu jokseenkin aina kotiin. sit kaupassa yritän muistella ja ostelen omanpään mukaan. lähikaupasta ostan sitten unohtuneet tuotteet. mut yleensä ei ole hirmusti osteltavaa kerralla. melkein joka päivä käydään kaupassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 18:26

Mieheni tarvitsee kauppalapun ja minä olen impulssiostaja. Käymme yleensä yhdessä kaupassa ja mies hakee pilkulleen ne tavarat, jotka on listassa mainittu.

Minä tuon mitä sattuu ja tavaraa on sitten runsaasti. Onneksi emme käy kuin kerran viikossa kaupassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 19:46

Pitää tehdä kun menee ostamaan enemmin tavaraa, mutta paikalliskaupasta ostan omasta päästä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 20:31

Päässä. Joskus teen listan ja sekin unohtuu yleensä kotiin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 21:10

Kyllä kauppalista pitää olla,muuten en muista,siitä huolimatta jäi vehnäjauhot ostamatta,mieheni haki ne sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 23:04

en

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 09:00

Opettajani sanoi kerran, että tehkää mahdollisimman hyvät luntit.Niin teimme ja kuinka ollakaan muistin mitä oli kirjoittanut lunttiin,eikä sitä tarvinnutkaan.
Eli en tee listaa mukaan ja jos unohdan, niin siitä kaärsii koko ruumis ja eikun takaisin kauppaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 20:16

jonkunlainen muisti lista taitaa yleensä olla aina mukana, mutta useimmiten kärriin löytyy listan ulkopuoleltakin tavaraa;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2009 - 20:30

Päästäni häviävät jääkaappiin tarvittavat ainekset heti kun astun kauppaan, joten lappu on oltava mukana. Joskus sitten tarttuu kyllä muutakin, ohi lapun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 08:22

Lappu on tosi hyvä,tavallisesti teen sen,mutta nyt on täytynyt käydä kahdesti tai kolmesti viikossa kirkolla joten on voinut ostaa,jos jotain on jäänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 13:59

yleensä en tee, mutta jos paljon ostettavaa niin sitten turvaudun lappuun

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 15:16

Usein on päässä mitä tarvii.