Vaihdatko keväällä uudet mullat kukkasille?

Minä olen tullu niin laiskaksi että en vaihda.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.03.2009 - 10:29

Nyt rupeen vaihtaa mullat kukkiin, on sellainen into päällä... kevät aurinko paistaa niin ihanasti ja haluu saaada kukillekkin vähän parempaa kasvukautta... taidan vielä käydä muutaman kukan ostamassa : ))
Ja sit kun puutarhat aukee niin täytyy lähtee katselemaan kukkaloistoa sinne ja ideoimaan kesän ulkokukkaistutuksia : ))

Kysyjän kommentti

Sinulla riittää energiaa...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 21.03.2009 - 10:14

En ole vaihtanut vuosiin. Keväällä vaan lisään multaa. Mihinkähän ne entiset häviää?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 10:17

niin ihmettelen sitä itsekkin mihin ne mullat katoo, samalla linjalla olaan, että lisätään vaan, mutta kyllä nyt tänä keväänä pitää noita multia vaihtaa ovat nuo kasvit jo sen näköisiä, et suorastaan huutavat multaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.03.2009 - 10:27

no riippuu siitä onko ne
vielä elossa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 10:33

juuh, koska koko takapiha menee uudelleen ruoppaamiseen ja siinä samalla sitä kunnon kukkaistutukset, ja tietty partsille uudet kukat ja sisälle =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.03.2009 - 10:46

totta mooses

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 10:54

Japp kyllähän on multia tullu vaihdettua, mutta nyt jää kesäksi, kun olen toukokuunloppuun täällä lämpöisessä Puerto Ricossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 11:16

Miulla on 2kaktusta toinen on tiikerikaktus ja toinen joulukaktus,tiikerikaktuksen laitan biojätteeseen ja toiseen lisään multaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 11:20

Välillä vaihdan ja välillä vain lisään uutta multaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 12:48

Kukan juuret syövät sen kadonneen mullan.
Tarkoitus ostaa kaupasta Sitruunamelissa ja istuttaa se isompaan ämpäriin.
Varmaan joku muukin yrtti sieltä tarttuu kouraan ja koriin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 15:17

Täytyy sanoa että minä en vaihda mutta vaimoni kyllä vaihtaa.

Lähteet:
Oma näkemys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 17:52

Samalla linjalla ollaan jennifer83 kanssa, tilanteen mukaan. Jos kasvi vaatii isomman ruukun vaihdan samalla mullat, muuten vain lisään uutta päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 18:25

JOO kyllä sen olen tehnyt keväisin. Mutta en vielä tänä keväänä ole multia vaihtanut. Vanhempiin kukkiin vaihdan vain pinta mullan. Ja se on riittänyt niille kukille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 21:26

Juu sant paulialle (ainut kukka joka ei ihme kyl oo viel kuollu) vaihoin jo mullat.Kaktuksille vaihan vast ens kesänä,ku mahtuvat viel olee nykyses ruukussaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 23:07

Miksi vaihataisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 23:15

Multa on ostettuna jo,vasta pääsiäisruoho kylvetty.Ens viikolla vaihdan kukista mullat,tai en kokonaan ,vaan kaavin päältä vähän multaa pois että saa uutta reilummin mahtumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 08:35

Joskus laitan vain hieman uutta multaa pinnalle, joihin taas vaihdan lähes koko mullan. Sanotaan että juuripaakkua ei saa rikkoa. Tällaista opin jo äidiltäni joka oli erinomainen kukkien kasvattaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2009 - 08:43

Kyllä vaihdan,mutta suuriin ruukkuihin ,en joka vuosi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 10:28

joskus vaihdan joskus en. olen mestari kukkien tappaja !!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 09:41

Vaihdan tai otan uusia alkuja. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 10:04

Kuuluis ne kait vaihtaa, mutta mä en vain jaksa..