Millainen lattialämmitys on 'laillinen'/paras saunan pesu/suihkutilaan, ja kannattako saunankin puolelle laittaa?

Taloyhtiössämme vaihdetaan saunan muovimatot (20v) laattoihin (ite tosin joutuu maksamaan, eikä siihen kuulu tää lattialämmitys), ja kuulin naapurilta, jolle jo vaihdettu, että ne on tosi kylmiä paljain jaloin astuskella; siksi kysymys tää, eli millanen lämmitys/ei 'haittaa', vaikka edullinenkin ois (kun nuit euroi ei niin ois), matto, putket, ja mitä kaikkii niit onkaan...lämmityksii?, no täs nyt jo niin kauhiast kysymyksii, et jaksatteko vastatakkaan, mut jo mietitte, et teille semmonen ois tulos, miten toimisitte? Aateltiin ite tehä tää lämmitysjutka, ennen kun nää lattialaattojen laittajat tulee, et siks vähän kiire, ilmottivat eilen, et ens viikolla tulee/viikon päästä... tuhannet kiitokset jo etukäteen napsulaisten asiantuntevista vastauksista/vinkeistä:)

Lisätty: 20.03.2009 - 22:21

Kiitos jo vastanneille paljon, näit myö nyt mietitään tääl mieheni kans, jot mitä tehään, saas nähdä.

Ihan vaan äkkiseltään huomasin/hämmästyin, että tuo´koiranpaskan syömis' - kysymys kerännyt jo liki 20 vastausta hmmmm... taidanpa mennä nukkumaan ja kun herään huomaan nähneeni unta...

Avainsanat: saunan pesuhuoneen lattialämmitys laillisuus määräykset edullisuus työaikataulu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.03.2009 - 19:01

Meillä on lattialaattojen alla betonissa sähköpiuhoja, on pesuhuoneen ja saunan tiloissa, huoleton ja edullinen, ei ainakaan tarvitse huolehtia että vesiputket ruostuisivat. Oletko ajatellut että putket ja sähköpiuhat tulee asentaa betonilaattaan laatan alle, silloin ne samalla toimivat kuin varaava takka ja säästää lämmitysenergiaa olipa se vesi tai sähkö. (Betonikerros väh. 5 cm ja verkko väliin ettei betoni murru).

Lähteet:
Oma tieto.

Kysyjän kommentti

Ihan hyviä vinkkejä, eli ne piuhat nyt sitten sinne meitin kaakeleitten alle laitetaan, kiitos teitil:)
(hmm...olikos mun kysymys jotenkin epäselvästi esitetty, kun en mielestäni ollut tuos sanonut, et ne kaalelit/laatat, ois jo asennettu, vaan se työ vasta tulossa?)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.03.2009 - 18:43

eikai saunaan tarvitse laittaa, lattia lämpenee sen mukana ku sauna lämpenee. luulisin :) meillä on laattalattia kylpyhuoneessa ja siinä on säädettävä putkilattialämmitys. ja oikein kiva ku lattia hehkuu talven kylminäpäivinä lämpöä sellaset +25 astetta. kesän se on yleensä +15 eikä ole kyllä silloinkaan jalkoja palellut =P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 19:44

Kyllä lattia lämmitys on kiva ainankin saunan pukuhuoneessa.Mieheni kotona on sellainen,ne on sähkövastuksia mitkä jäävät sinne valun sisälle,laattahan on tosi kylmä materiaali.Onnea vain remontille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 22:52

Ei siihen näillä tiedoilla uskalla sanoa muuta kuin, että unohda haaveet.
Kun lattian varsinainen laatta on jo valettu, niin ei ole paljon vaihtoehtoja.
Lattialaattojen alle, ohueen tartunta/tasoitekerrokseen on paha laittaa mitään.
Olet kai itsekin jo Googlettanut ? tässä muutama linkki:
www.ensto.com/www/finnish/in...eet_1.html
www.sahkolammitysfoorumi.com...telu5.html
www.rakentaja.fi/index.asp?s.../19470.htm
kauppa.taloon.com/PublishedS...=S-8171456
www.stkone.fi/index.php?ryhm...tegoria=39

Lähteet:
Google lattialämmitys