helppo ja hyvä kotiruoka?

siis jotain erilaista mutta hyvää :)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.03.2009 - 16:10

Lohi filee ilman ruotoja
suolaa
sitruunapippuria
valkopippuria
mausteet maun mukaan, sopivasti : )

uuniin grillivastukselle n 200 n.10-15min vähän kuin loimulohta : )

tillikastikepussi ja pernaiskastikepussi= kastike, ohje pakkauksen kyljessä
Tuppipottuja keitettynä

Et muuten usko miten hyvää ja edullista ruokaa.... kokeile

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.03.2009 - 15:41

katkarapukasari.

2 rkl oliiviöljyä
2 dl hienonnettua sipulia
5 murskattua valkosipulin kynttä
4 dl tomaattimurskaa (1 tölkki)
1 dl vettä
1 kasvisliemikuutio
1/2 dl kuivaa valkoviiniä
(suolaa)
mustapippuria myllystä
muutama lehti tuoretta basilikaa tai 1 tl kuivattua
400 g kuorittuja katkarapuja
1 dl raastettua parmesaania

Kuumenna öljy kattilassa ja freesaa siinä sipuli. Lisää valkosipuli ja tomaattimurska, freesaa hetki. Kaada vesi kattilaan ja lisää lihaliemikuutio. Lisää valkoviini ja mausta mustapippurilla ja basilikalla. Lisää katkaravut ja kiehauta, varo keittämästä katkarapuja, ne sitkistyvät helposti. Tarjoa katkarapupata keittokipoista tai syvältä lautaselta. Lisää juuri ennen tarjoilua joukkoon parmesaaaniraaste.

toi ei oo sama ohje millä mun isä tekee tota, mut se on tosi hyvää.

Lähteet:
pastanjauhantaa.blogspot.com...asari.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 16:39

Raaka jauheliha taputellaan voidellun uunivuoan pohjalle, päälle kuorittuja perunalohkoja, porkkanoita, lanttua, sipulia, kaalia...mitä nyt löydät raakoja juureksia kotoa. Mausteeksi vaikka suolaa.

Nahistuneen omenankin voi kuoria joukkoon....mielikuvitusta saa käyttää aineksissa.

Kansi päälle ja vuoka uuniin. Kasviksista erittyy lientä, joten en lisää vettä vuokaan. Joku lisää vettä ja lihalientä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 16:46

Jauheliha perunasose laatikko,on maistuvaa ariruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 17:59

Perunasipulisekoitusta, purkista nauta-sikasäilykelihaa ja mausteita maun mukaan. Päälle ruokakermaa ja uuniin paistumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 20:19

Kanaa á la Arnipoppa
Pari valmista kanan rintapalaa paloitellaan vuokaan. Mukaan pakastettuja parsakaalin paloja. Päälle herkkusienikeitto (valmiskeittopussista) johon sekoitettu majoneesia parin ruokalusikallisen verran jotta saadaan sakea kastike. Päälle runsaasti juustoraastetta ja paprikajauhetta. Uunissa 250 astetta n. 30 min tai kunnes pinta ruskistuu. Tarjoillaan riisin kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 21:44

Karjalanpaisti helpoin, kaikki huoneenläpöiset ainekset pataan ja uuniin.
Mietin viel yön yli (kuin se yks poliitikkokin:) sitä kysymääsi; erilaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 04:00

Jauheliha-perunasoselaatikko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 11:29

osta kokonainen broisku, ja tee toisesta puolikkaasta viilokkia ja toisesta risottoa, näin sinulla onkin jo useammalle arkipäivälle ruokaa, eikä tule kalliiksi ateriaa kohden..