Mitä mieltä olette nuorten alaikäisten viinan ja päihteiden käytöstä?

Itse haluan suojella lapsiani. Ja nyt varsinkin tätä 11 vuotiasta iltatähteämme tytärtämme et ei koskaan sortus noille pahoille teille. Tästä olemme jo keskustelleet tytäremme kanssa. Vielä se sen torjuu mutta miten on muutaman vuoden päästä. Mua ainakin välillä pelottaa et jos joku kaveri pyytää johonkin tälaiseen mukaan. täytyy olla nyt tarkkana missä kaveri piirissä myöhemminkin liikkuu.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.03.2009 - 17:03

Eipä tuhon osaa muuta sanoa kun että huolestuttaa lieveilmiöineen. Ikäraja laskee ja väkivalta on muuttunut huomattavasti raaemmaksi. Huumeet koulussa, kouluammuskelut ja väkivaltainen käytös yleensä. Alkoholimyrkytyksestä aiheutuneet kuolemat tai paleltuminen talvella jne.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.03.2009 - 17:07

Minuu on huolestuttanut;aina ja päivä päivältä enempi ja pistän kädet tosiaan kyynärpäitä myöten ristiin ettei ole enää jaloissa pyörimässä ketään alaikäistä.Hyvät harrastukset määrätyssä iässä ovat TÄRKEITÄ.Tietysti kaveripiiri,sitäkin kannattaa seurata(salaa,en tarkoita nurkan takaa),netin käyttöä on myös seurattava ja hyvä konstihan on tuoda kone esim.olo/työhuoneeseen eikä omaan kammioon,sillä sieltä luikertelee huomaamatta "käärmeitä".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 17:10

No tuomittavaahan se on.
Aina ei valitettavasti auta vaikka olisi keskusteltu asiasta kuinka paljon tahansa.
Liika holhouskaan ei ole hyväksi mutta mistä löytää se kultainen keskitie?
Jonkinlainen kokeiluvaihe tulee kuitenkin useimmalle joskus...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 17:24

Tuhon tie

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 17:33

en voi käsittää miksi ne juovat. siitä ei saa mitään hyvää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 18:10

Huolestunut olen ja hyvin kummastunut miten tähän on tultu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 18:16

Eipä tilanne kovin hyvältä näytä. Aina vain hurjempia juttuja kuulee ja näkee.
Ehdotukseni on sama, kuin niin moneen muuhunkin. Kaikki lähtee kotoa, näihän se on.
Kodin ja koulun yhteistyö sekä selkeä yleinen asennemuutos.Saattaisi jopa tuottaa tulosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 18:22

Ehdottomasti eri mieltä. Toisaalta moni meistäkin samarialaisista on pentuna tyrinyt; (napsulaisista yllättävän usea kaiketi ei).
Jokainen sukupolvi on keksivinään kymmeniä vuosia kalutun "kodin ja koulun yhteistyön".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.03.2009 - 18:35

Mitäpä tuohon osaa muuta sanoa, kuin että tupakkaa kokeilin itse ensimmäisen kerran 13 vuotiaana, vaikka kotoa en mallia saanut. Alkoholin kokeilu tuli kuvioihin, kun menin työelämään. Kun muutkin, niin minä kanssa. Huumeet ei silloin vielä näytelleet niin suurta osaa nuorten elämässä, että niiltä säästyin. Jos tämän nykynuorison kokeilut vaan jatkuvat toistuvasti, niin huolestunut pitää sitten olla. Ja minä kaadan koko homman kyllä kodin harteille, enkä koulun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 22:30

No tupakointi on ihan turhaa kaikenikäisille mutta en tuomitsisi jos 16 - 17-vuotias joisi alkoholia. Ei tietenkään joka viikonloppu eikä kaatokännejä mutta silleen suhteellisen sivistyneesti. Jos esim. 12-vuotias juo niin silloin vanhemmat voisivat katsoa peiliin vähän tarkemmin..On kauhean näköistä kun vielä ala-asteikäiset ovat viikonloppuiltaisin kaupungilla kännissä ja polttavat tupakkaa. Kuten joku jo sanoikin niin hyvät harrastukset ovat tärkeitä, ja silloin nuori usein pysyy erossa päihteistä ainakin pidempään kuin nuori joka ei tee mitään järkevää iltaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 09:05

Ei alkoholia alaikäisille. Ei muitakaan "aineita". Nuoren elimistö reagoi erilailla kuin täysikasvuisen henkilön. Surettaa kun näkee tosi nuoren henkilön alkoholia tai huumeita nauttineena. Vanhemmathan siinä ovat esimerkkeinä monta kertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 13:29

ei hyvä juttu. ku itekki haluis kokonaan lopettaa kaikki juomingit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 21:14

samaa mieltä kuin Ahmat 12