Nainen! Oletko muistanut tutkia miehesi kivekset?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.03.2009 - 10:50

Kyllä vaan , ja lääkäri tutkii vielä tarkemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 19.03.2009 - 10:50

Päivittäin hieron niitä.
-sanna-

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 11:01

tutkin heti kun se mies ilmestyy ovelle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 11:01

itekkin niitä tulee roplattua ihan riittävän usein,
ei sen puoleen en ole kieltäytynyt muidenkaan tarkastusehdotuksista, eli hoidossa homma on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 11:01

kyllä saa ihan itte tutkia, ymmärtää paremmin mikä kuuluu normaaliin ja mikä on poikkeavaa. Ei hänkään ymmärrä rinnoistani mitään pahkuroita. Luulee kaikkia pahanlaatuisiksi:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 11:12

En harrasta mieheni kivesten tulkimista. Hän saa tutkia ne itse. Olipa hassu kysymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 11:30

Tutkimuskohteita riittää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 11:57

eipä oo miestä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 12:58

meitilläkin ihan ittekseen ne hoitaa, tai en kyl ol etes kysynyt. että onko hoidossa...no pitääpi ottaa seuraavassa ruokapöytä keskustelussa puheeksi..kyseinen asia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 13:17

Eipä kyllä tulis mieleenikään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 13:49

Joo ja monta kertaa viiossa tutkin : ))
Ei ole poikkeavuuksia ilmentynyt : ))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.03.2009 - 14:14

Tutkin aikoinaan kun mies sitä ehdotti. Ja tutkimuksen tulos olikin lääkärireissu ja leikkaus. Että kannattaa tutkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 16:21

Juu.Tutkittu on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 18:28

Tuleehan noita tutkailtua, useinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 18:52

Oireet ja kivesten tutkiminen

Kivessyövän yleisin ensioire on toisen kiveksen suureneminen. Kiveksessä voi olla kyhmy tai se voi kovettua. Usein kivessyöpään liittyy myös veren esiintyminen siemennesteessä. Kivessyöpä ei yleensä aiheuta kipua, mutta oireena voi olla kiveksen arkuus.

Koska varhain havaitun kivessyövän hoitoennuste on erinomainen, on erityisen tärkeää kivesten säännöllinen tutkiminen omatoimisesti, jolloin muutokset on helppo havaita. Kivekset olisi syytä tutkia kuukausittain murrosiän jälkeen. Terve kives on kimmoisa, symmetrinen ja pinnaltaan sileä, kiveksen päällä ja takana sijaitseva lisäkives on syytä tunnistaa normaaliksi rakenteeksi.

Sitten on vielä erikseen eturauhassyöpä, johon liittyy käsite PSA-arvo.

Lisätty: 19.03.2009 - 21:40

Unohdin mistä löysin netistä tuon tiedonlähteen. Mutta pointtina on, että jokainen huolehtisi itse itsestään. Jokainen itse huomaa parhaiten muutokset elimistössään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 19:01

Olen muistanut olla tutkimatta, mies voi itse tutkia kiveksensä, josko jotain uutta outoa löytää, hänhän ne parhaiten tuntee/pitäisi tuntea, samoin kuin naiset itse tukii/pitäisi tutkia omat rintansa ainakin kerran kuukaudessa, jotta löytyykö/onko tullut muutoksia, jos ei osaa (kumpikaan mies/nainen), niin lääkäri sitten ammattisilmällä/käsin (yms.) tutkailee tilanteen kunkin kohdalla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 22:38

En kerro.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 10:02

omin avuin tästäkin on saanut selvitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2009 - 10:46

kyl se saa luvan ihan ite tutkia ne :) enhän mäkäään laita sitä tutkimaan mun rintoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 10:16

En kun ei ole miestä. Miniän kanssa kyllä tutkittiin kanin kivekset, että onko kunnossa, mutta se mokoma kani suuttui siitä niin, että mökötti koko illan. :P