Virtesi?

Oi muistatko vielä sen...

Lisätty: 19.03.2009 - 19:29

Kiitos upeista vastauksista; paljon palautui mieleen, paljon oli unholassa!

Avainsanat: virret

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.03.2009 - 22:51

Tiedän vain suvivirren ja hoosiannan.. valitsen ensimmäisen.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.03.2009 - 23:33

Päivä vain ja hetki kerrallansa. Numeroa en muista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.03.2009 - 23:40

Oi herra luoksein jää, jo ilta on : ))

Lähteet:
vanhapiika

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 00:08

omaa ei ole ja ainoa jonka koskaan olen kokonaan ulkoa osannut on .. Jumala ompi linnamme ..

( en enää muista näköjään sitäkään kun äsken kokeilin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 00:19

Paljon on niitä:nyt tuli mieleen:vieraalla maalla kaukana on kumpu kivinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 00:43

Tule luokseni Herra Jeesus" Tule siunaa päivän työ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 03:13

isontalon antti ja rannanjärvi , numeroa en muista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 07:29

sama ku timpalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 07:32

Oi muistatko vielä sen virren,jota lapsena laulettiin,Paavon virsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 07:53

"Tulemme Jeesus pienoises, nyt Beetlehemiin seimelles, Sä valos loistaa meille suo..."Mua koskettava, ollut lapsillani kastevirtenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 08:34

Ei mitään virttä muistissa,En muutenkaan ole laulumiehiä,kaiken lisäksi vielä pakana,uskovaisuutta ei yhtään.Tutkinut uskon sotia,karvat nousee pystyyn niiden hirmutekojen tähden,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 08:55

maan korvessa kulkeevi lapsosen tie,
hänt ihana enkeli kotihin vie,
niin pitkä on matka
vaan kotia ei näy
kun ihana enkeli vierellä käy
kun ihana enkeli vierellä käy...
On pimeä korpi ja kivinen tie
ja joskus se käytävä liukaskin lie
oi ethän sä lapsonen langeta voi
kun käsi sun enkelin kädessä on..
kun käsi sun enkelin känessä on....

Lähteet:
oma muisti kuva, voi olla , ettei sanat ihan noin mennyt....virsikirjassa sanat on oikein..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.03.2009 - 11:56

Timppa ja ssatu ovet kanssani samaa mieltä. Se on virsi joka herkistää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.03.2009 - 12:04

Ei nuo virret niinkään, mutta Petri Laaksosen Hyvää matkaa. Lohdutti enemmän kuin yksikään virsi tai yhdetkään lohdutuksen sanat silloin kun menetin esikoispoikani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 14:08

Ompa taivaassa tarjona lapsillekkin,
jotka Jeesusta rakastavat,
kultakruunut ja valkeat vaattehetkin,
harput joilla he soittelevat

Puhdas kulta on tie, jota astelevat,
kera laulaen enkelien.
Karitsan siellä kasvoja katselevat,
veriuhria syntisien.

Siellä istuvat elämän lähtehellä,
elon leipää he nauttia saa.
Poiss´on yö, poissa kuolama häiritsevä,
siellä Jumala ain valistaa.

Siellä laulu soi kuorossa enkelien,
siihen lapsikin yhtyä voi.
Siellä riemu ja onni on täydellinen
Isä kiitosta virtemme soi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 16:24

Meillä oli koulussa(keskikoulu kauan sitten)opettajana harras uskonmies/ saarnaaja,aina kun hän kyseli mitä virttä haluttais laulaa,toivomuksena oli:virsi viisisataaviisikymmentäviisi ja viisi viimeistä värssyä.Ja sitten me laulettiin,mutta en enää muista sanaakaan tai oliko se: matkamies maan ja lopulla matkaani nähdä Sun saan tai sinnepäin....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2009 - 19:30

" Niin kaunis on maa, niin korkea taivas, soi lintujen lauluissa kukkiva kunnas ja varjoisat veet, niin varjoisat veet"....
Siis Kari Rydmanin sävellys oppilaalleen, joka jäi auton alle 1970 luvun alussa.